شناسهٔ خبر: 100859 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه‌وشهرسازی در همایش هفته بسیج:

بسیج همیشه ایران را از گلوگاه‌ها و تنگناها نجات داده است/ بسیج، ایران را به عنوان مولفه قدرت در منطقه و جهان مطرح کرد/ ساخت ۴ میلیون مسکن با روحیه جهادی و بسیجی امکان‌پذیر است

همایش بزرگداشت هفته بسیج در وزارت راه وشهر سازی وزیر راه‌وشهرسازی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج در همه ابعاد و دوران ایران توانست کشور را از گلوگاه‌ها و تنگناها نجات دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه‌وشهرسازی در همایش بزرگداشت هفته بسیج در سالن الغدیر این وزارتخانه با بیان اینکه بسیجی فقط به داشتن پرونده بسیج نیست، اظهار داشت: بسیجی آن است که در چهارچوب بسیج و فرمایشات امام (ره) حرکت کرده، جهادی کار کند و به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد.

وی باتوجه‌به این ویژگی‌های بسیج، همه مردم ایران را بسیجی دانست و تصریح کرد: در واقع بسیج در همه ابعاد و دوران ایران توانست کشور را از گلوگاه‌ها و تنگناها نجات دهد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بسیج در دوران جنگ، نقش اصلی را داشت، تاکید کرد:‌ پیروزی جنگ مدیون بسیجیان است که جوانی خود را در صحنه‌های نبرد گذراندند.

قاسمی با بیان اینکه در دوران‌های دیگر مانند محور مقاومت و مدافعان حرم نیز بسیجیان بودند که امروز ایران را به عنوان یک مولفه قدرت در منطقه و جهان مطرح کردند، اظهار داشت: حدود هفت سال در محور مقاومت شهید سلیمانی را همراهی می‌کردم و شاهد تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیجیان بودم که چگونه در صحرای غرب برای دفاع از حرم آمدند و به دست صفاکان در غرب به شهادت رسیدند.

بسیجیان همیشه برای کمک به مردم در صحنه هستند

وی همچنین، سردار سلیمانی را معمار کبیر محور مقاومت خواند و گفت:‌ سلیمانی سردار بزرگ اسلام و سردار دل‌های جهان است؛ همین‌طور شهید ابومهدی المهندس از یاران شهید سلیمانی است که در آغاز جنگ عراق علیه ایران از این کشور فرار کرد و سال‌ها علیه صدام جنگید و در محور مقاومت نیز نقشی اساسی داشت.

وزیر راه‌وشهرسازی با اظهار اینکه بسیجیان در هر حادثه‌ای از جمله حوادث طبیعی، پاندمی کرونا و هرجایی که نیاز است، به صحنه آمده و به کمک مردم می‌آیند، افزود:‌ بسیجیان خود را نوکر و خدمتگذار مردم می‌دانند؛ بنابراین همواره باید مدیون زحمات بسیجیان باشیم.

با روحیه بسیجی و انقلابی کارها در وزارت راه انجام می‌شود

قاسمی همچنین با بیان اینکه در وزارت راه‌وشهرسازی نیز نقش بسیجیان بسیار زیاد است، توضیح داد: کارهایی که در این وزارتخانه انجام می‌شود جز با روحیه بسیجی و انقلابی شدنی نیست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و فشارهای شدید تحریم‌های اقتصادی، اضافه کرد:‌ همان‌طور که در گذشته از این تهدیدها عبور کردیم با روحیه بسیجی و انقلابی حتما از این تحریم‌ها نیز خواهیم گذشت.

طرح جامع حمل‌ونقل کشور آماده ارائه به مجلس است

وی با تاکید بر اینکه همه باید با روحیه بسیجی در این نقطه حساس از تاریخ خدمت کنیم، گفت: به خصوص در وزارت راه‌وشهرسازی در ناحیه حمل‌ونقل مشکلات فراوانی وجود دارد؛ برای نمونه راهداری کشور با ۳۰ هزار  نیرو در جاده‌های کشور نیاز به ابزار و امکانات دارد.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با اظهار اینکه حمل‌ونقل ریلی و هوایی نیز نیازمند تدبیر اساسی و بنیادین است، اعلام کرد: در این راستا طرح جامع حمل‌ونقل کشور آماده شده و در حال ارائه به مجلس است؛ موافقت‌های خوبی نیز برای اینکه جامعه حمل‌ونقل کشور تغییر کند و ناوگان حمل‌ونقل کشور نوسازی شود را داریم.

قاسمی همچنین یکی از ماموریت جدی وزارت راه‌وشهرسازی را که با حرکتی جهادی و بسیجی امکان‌پذیر است، ساخت ۴ میلیون مسکن بیان کرد و گفت: بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال اول ما ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع خواهیم کرد و یک سال و نیم بعد نیز ساخت همین مقدار را آغاز می کنیم تا پایان چهار سال بتوانیم به برنامه زمان‌بندی برسیم. در این راستا بخش‌های مختلف وزارت راه‌وشهرسازی تلاش‌های ویژه‌ای برای به نتیجه رسیدن انجام می‌دهند.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اهمیت و در اولویت قرار دادن بحث کارکنان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم بنده توجه به نیروی انسانی است؛ به معاونت نیروی انسانی اعلام شده است که طرحی را برای ارتقاء وضع زندگی کارکنان تهیه کنند که بتوانیم آن را در اواخر امسال اجرا کنیم.

 قاسمی تاکید کرد: به همه سازمان‌های وزارت راه‌وشهرسازی اعلام شده که توجه به نیروی انسانی در اولویت قرار دارد.