شناسهٔ خبر: 100892 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد

آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با آمادگی کامل نیروهای راهداری

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز طرح راهداری زمستانی امسال با ۱۲ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در مراسم و رزمایش طرح زمستانی که  با حضور هشت ارگان ذی ربط برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: این طرح که به صورت رسمی بین این سازمان‌ها آغاز شد و به طرح راهداری نوروزی متصل شده، تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

اکبری اظهار داشت: در ارتباط با طرح راهداری زمستانی امسال و برنامه‌های سازمان در این خصوص، حدود ١٢ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: در این طرح در گردنه‌های برف‌گیر و مناطقی که از قبل مشخص شده‌اند شامل ١١٠٠ راهدارخانه ثابت و سیار با آمادگی کامل، به انجام فعالیت‌های از پیش تعریف شده این طرح می‌پردازند .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین خاطر نشان کرد: از حدود ٢٢٠ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، بیش از ١٠ هزار کیلومتر جاده‌های برفی و کوهستانی داریم و حدود ١١٢ گردنه برف‌گیر در کشور وجود دارد .

اکبری افزود: تلاش‌ها بر این است که با تقویت ناوگان راهداری، افزایش ماشین آلات راهداری، افزایش تقویت توانمان بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری در زمستان داشته باشیم و تلاش حداکثری من و همکارانم در سراسر کشور این است که در زمستان امسال با بارش‌های سنگین پیش‌بینی شده، مردم تردد بدون مشکلی در جاده‌ها داشته باشند .

وی گفت: ۱۱۲ گردنه برف‌گیر در سراسر کشور وجود دارد که اغلب در ١١ استان کشور واقع است که راهدارخانه‌های موجود آنها تجهیز شدند. این در حالی است که حدود ٢٠٠ دستگاه ماشین آلان سنگین راهداری هم به ناوگان اضافه شده است که تعدادی از آنها ماشین آلات برف روب و نمک‌پاش اتوماتیک است .

اکبری اظهار داشت: در این خصوص برنامه اضافه کردن ماشین آلات راهداری برف روب است که آنها را نسبت به طول راه افزایش بدهیم. در حال حاضر این نرم در راه‌های اصلی و شریانی در ١١ استان ٢٠ کیلومتر به ازای هر دستگاه ماشین آلات است که نرم خوبی است و در استان‌های تهران و البرز و مازندران این نرم حدود ١٢ کیلومتر به ازای هر دستگاه ماشین آلات می‌رسد .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است راهدارخانه‌های سیاری هم که در نقاط فاقد راهدارخانه از قبل مشخص شده است تجهیز شده و همکاران من از دو روز پیش در این نقاط مستقر و به خدمت رسانی به کاربران جاده‌ها مشغول بودند.