شناسهٔ خبر: 100924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

کرمانشاه - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: بحث ارتقای ایمنی راه‌ها جزو اولویت‌های این اداره‌کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، علی سلیمی گفت: بحث ایمنی راه‌ها همواره یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بوده است، افزود: در کاهش سوانح جاده‌ای عوامل مختلفی دخیل است که یکی از این عوامل بحث ایمن سازی محورهای مواصلاتی می باشد لذا برای کاهش بخشی از آمار سوانح جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال اقدامات خوبی در حوزه ایمنی و حریم راه‌های استان کرمانشاه صورت گرفته است، تصریح کرد: در بحث خط کشی سرد و گرم ۸۶۰ کیلومتر کار انجام شده و همچنین طی این مدت شاهد انجام ۱۷۱ کیلومتر عملیات نگه‌داری روشنایی طولی و نقطه‌ای در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

وی گفت: از ابتدای سالجاری ۹۰ کیلومتر نگهداری و نو کوبی گاردریل انجام شده و ۱۲ کیلومتر نیوجرسی مفصلی نصب شده است.

سلیمی افزود: ۲هزار و ۹۷۰ گل گارد بروی نیوجرسی و گاردریل های نصب شده در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تابلو علائم اخطاری و مسیر نما در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح سطح شانه راه و شیب شیروانی راهها، پاکسازی حریم، برداشتن موانع، بازسازی و نصب گاردریل‌ ها و حفاظها، اصلاح نقاط حادثه خیز، تقاطع‌ ها و دوربرگردان‌ها و نصب روشنایی در صورت ضرورت و... عمده اقداماتی است که جهت ارتقای ایمنی در بخش راهداری به طور مستمر انجام می‌شود.