شناسهٔ خبر: 100929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان

رشد ۱۴۰۰ درصدی اعتبارات ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان

بازدید خبرنگاران از پروژه های راه سازی سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در تور رسانه ای گفت: با پیگیری های این اداره کل شاهد افزایش ۱۴۰۰ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه در استان در سالجاری نسبت به سال ۹۸ هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،عطاء اله اکبری در بازدید خبرنگاران استان از روند احداث محورهای صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان خاش که با حضور نماینده مردم خاش، کورین و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل دیوان محاسبات استان برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری های  این اداره کل شاهد افزایش ۱۴۰۰ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه در استان در سالجاری نسبت به سال ۹۸ هستیم.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از وسیع‌ترین و پهناورترین طول راه‌های کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می‌آید و این در حالی است که محور ترانزیتی چابهار ـ میلک به عنوان مهمترین محور کریدور تجاری جنوب شرق و بروز سوانح فراوان رانندگی در استان ضرورت ساخت راه‌های ارتباطی استاندارد به ویژه بزرگراه را در این پهنه جغرافیایی کشور اجتناب ناپذیر کرده است‎.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از زحمات اصحاب قلم و رسانه تصریح کرد: همراهی صاحبان قلم در تامین منابع مالی پروژه های عظیم راه سازی استان بخصوص کریدور شمال _جنوب و شرق به غرب بسیار تاثیرگذار است.

اکبری با بیان اینکه نمایندگان مجلس در پیشبرد پروژه های عمرانی بسیار نقش آفرین هستند، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی در سطح ملی ظرفیت عظیمی هستند که مدیران در صورت هماهنگی و انتقال مشکلات به آنها می توانند در تامین منابع مالی طرح ها و پروژه های مهم استان موفق تر عمل کنند.

وی با اشاره به مراحل ساخت دو محور گوهر کوه _بزمان _خاش و روتک شهرستان خاش گفت: این دو محور روستایی در مناطق کوهستانی مرکزی استان قرار داد و اتمام این دو پروژه باعث اتصال شهرستان های خاش و تفتان  از یک سو به نقطه صفر مرزی و از سوی دیگر به مرکز کشور خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان مصمم است با وجود شرایط سخت طبیعی منطقه و محدودیت منابع مالی این دو پروژه مهم را به اتمام برساند.
وی تاکید کرد: تمام پروژه های راهسازی این اداره کل علی رغم محدودیت منابع مالی در حال اجرا هستند.
اکبری نقش نمایندگان استان را در این شرایط که تخصیص اعتبار سال ۱۴۰۰ پروژه ها ۴۰ درصد می باشد حساس توصیف کردند و همراهی آنها را خواستار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این مهم که در قالب همین همراهی و همگامی در طول هفته گذشته در خصوص بزرگراه زابل_زاهدان با پیگیری این اداره کل و دکتر سرگزی نماینده حوزه سیستان ۲۰۰۰ تن قیر و دکتر دهمرده دیگر نماینده مردم سیستان ۱۰ میلیارد تومان از تخصیص نقدی اعتبار این بزرگراه استان تامین گردید.

گفتنی است جمعی از اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در قالب تور رسانه ای به همراه نماینده مردم خاش، کورین و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل دیوان محاسبات استان از مراحل ساخت دو محور کوهستانی و سخت گذر گوهر کوه _بزمان  و روتک شهرستان خاش بازدید و در پایان در نشست خبری که در محل یکی از کارگاه راه سازی شهرستان خاش برگزار شد شرکت نمودند.