شناسهٔ خبر: 100939 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین دستورالعمل برای ورود مسافران به ایران در مبادی مرزهای هوایی:

الزام مسافران خارجی به ارائه کارت واکسیناسیون و تست منفی PCR

فرودگاه امام خميني آخرین دستورالعمل برای ورود مسافران به ایران در مبادی مرزهای هوایی تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت اعلام کرد: طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته کرونا به همراه گواهی کامل واکسیناسیون برای تمامی مسافرین غیر ایرانی بالای ۱۲ سال برای ورود به کشور الزامی است.

محمدرضا سیف گفت: برای مسافرین ایرانی ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته الزامی است.

وی در ادامه افزود: مسافران غیر ایرانی در صورتی که گواهی واکسن و تست PCR منفی ۹۶ ساعته نداشته باشند اجازه ورود به کشور را ندارند و همکاران ما در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  به شدت نظارت و پیگیری می کنند. در صورتی که شرکت های هواپیمایی طبق بخشنامه دستورالعمل ها را رعایت نکنند به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تخلف آن شركت ارسال خواهد  شد و طبق قوانین سازمان هواپیمایی با شركت هواپيمايى متخلف برخورد می‌شود. 

به گزارش دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی وامور بین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سیف در پایان تاکید کردند: به هیچ عنوان اجازه ورود مسافر مشکوک یا بدون تست PCR و همچنین  بدون گواهی واکسن کرونا به کشور داده نمی‌شود و همچنین مجدد به شرکت های هواپیمایی اعلام می‌شود که طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت راه وشهر سازی مسافر پذیرش کنند.