شناسهٔ خبر: 100961 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پنج‌شنبه هوای تهران برای همه گروه‌ها ناسالم است/ مواج بودن دریای خزر و خلیج فارس طی امروز و فردا/ بارندگی در برخی استان‌های کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌ فردا شرایط هوای تهران برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی،  آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم آذر و هفته پیش‌رو گزارش داد و گفت: آسمان امروز تهران صاف همراه با غبار محلی و بیشینه دمای آن ۱۷ درجه است و فردا هوای شهر برای همه گروه‌های سنی ناسالم خواهد بود.

به‌گفته وی، از امروز تا اواسط هفته آینده در بیشتر شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

گودرزی با بیان اینکه برای امروز صبح شهرستانک، سراب و خیرآباد زنجان دمای شش درجه زیر صفر را داشتند که سردترین ایستگاه‌های کشور بودند، افزود: این درحالی است که دیروز در راسک و میناب دمای بیشینه ۳۴ درجه شد و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ می‌دهد، پیش‌بینی کرد: همین‌طور در خراسان شمالی و مناطق جنوبی خراسان رضوی بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی با پیش‌بینی اینکه برای روز شنبه استان‌هایی مانند اردبیل، گیلان،‌ مازندران و غرب گلستان بارانی می‌شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه دمای هوا نیز هشت تا ۱۰ درجه در این مناطق سردتر می‌شود.

گودرزی همچنین با بیان اینکه در اردبیل و ارتفاعات البرز نیز بارش به شکل برف است، اعلام کرد:‌ برای بعد از ظهر پنج‌شنبه در دامنه‌های زاگرس استان‌هایی مانند جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز جمعه نیز برای استان‌های اردبیل، گیلان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد انتظار بارش‌های پراکنده و در شمال شرق کشور نیز وزش باد و کاهش نسبی دما را دارد.

وی هشدار داد:‌ برای دو روز آینده آب‌های خلیج فارس و فردا پنج‌شنبه نیز دریای خزر مواج می‌شود.