شناسهٔ خبر: 101010 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عملکرد سه ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای:

جابه‌جایی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

کرمانشاه - اتوبوس در گزارش عملکرد سه ماه دولت سیزدهم در حوزه جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۵ مرداد تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در مجموع ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت راه و شهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، از جمله اقدامات انجام شده و آتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت.

براساس این گزارش از ۱۵ مرداد تا ۱۵ آبان سال جاری، ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند که از این میزان مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۱۳ میلیون و ۸۷۹ هزار نفر با اتوبوس، ۵ میلیون و ۷۶۱ هزار نفر با مینی‌بوس و ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر با سواری کرایه سفر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این تعداد مسافر در قالب ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار سفر تردد داشته‌اند که سواری کرایه با میزان سفر یک میلیون و ۶۹۴ هزار جابه‌جایی در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن به ترتیب اتوبوس با ۹۶۵ هزار سفر و مینی‌بوس با ۶۱۶ هزار سفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در راستای تردد و سفر ایمن مسافران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اقدامات شاخصی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است که از جمله این اقدامات، اجرای پروتكل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مديريت بيماری كرونا است. همچنین تداوم اجراي طرح استعلام الكترونيكي وضعيت سلامت مسافران قبل از فروش بليت و قبل از سوار شدن به وسيله نقليه توسط شركت‌هاي حمل‌ونقل، تداوم اجراي طرح انجام فاصله‌گذاري اجتماعي در ناوگان عمومي مسافري و تداوم انجام ضدعفوني ناوگان در هر سفر توسط شركت‌هاي حمل‌ونقل و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي حين سفر از دیگر اقدامات انجام شده به‌شمار می‌رود.

تداوم همكاري با وزارت بهداشت براي انجام واكسيناسيون رانندگان عمومي، تداوم اعمال برخوردهاي قانوني با متخلفان از مقررات كرونا و همكاري با وزارت كشور براي پياده‌سازي سكوي مديريت هوشمند بيماري‌هاي همه‌گير با نام سامانه امید از اقدامات دیگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

علاو‌ه‌بر این اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) دیگر عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. بر این اساس برای اعزام به موقع ناوگان به مرزهای ورودی به‌ویژه مرز مهران، برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمانی و فراسازمانی انجام شد.