شناسهٔ خبر: 101036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان خبر داد:

اجرایی شدن طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی در تقاطع قلعه سنگی در محورقم – جعفرآباد

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری افزون بر۲۰ میلیارد ریال ، طرح استقرار قریب یک کیلومتر نیوجرسی مفصلی (حفاظ بتنی مفصلی) درتقاطع قلعه سنگی ، محور قم – جعفرآباد عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ( استان قم) ، در راستای ارتقا سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای، طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی درتقاطع قلعه سنگی محور قم – جعفرآباد اجرایی شد.
سیدحسن خلیلی نیا رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم  با اعلام این مطلب اظهار داشت : درقالب اجرای این طرح که به منظور ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی محور قم – جعفرآباد اجرا می شود افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درطول یک کیلومتر از محل پروژه نصب می شود.

سیدحسن خلیلی نیا با یادآوری این مهم که تقاطع مذکور یکی از نقاط پرحادثه استان است تصریح کرد : باتوجه به موقعیت این محور که به عنوان یکی از راههای دسترسی به استان مرکزی نقش کریدوری مهمی را ایفا می نماید ، ایمن سازی حداکثری آن در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل قراردارد .

وی  اضافه کرد : همچنین این مسیر به دلیل عاملیت اتصال دهها روستای بخشهای مرکزی و جعفر آباد نقشی ارزنده دررونق دامداری و کشاورزی منطقه دارد .

خلیلی نیا در ادامه ضمن تاکید براولویت  ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی در طول محور قم – جعفرآباد به اجرای طرح استقرار نیوجرسی مفصلی در آن اشاره و افزود: افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درطول مسیر تقاطع مذکور نصب خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه تهیه و استقرار حدود یک کیلومتر نیوجرسی بتنی مفصلی درمحل این پروژه را بالغ بر بیست میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است .

سید حسن خلیلی نیا درخصوص بازه زمانی اجرای طرح نصب نیوجرسی مفصلی در تقاطع قلعه سنگی نیز اظهار داشت : گرچه  عوامل ومتغیرهای جوی نقشی تعیین کننده در اعلام دقیق زمان تکمیل طرحهای عمران جاده ای بخصوص در فصول بارش دارد ، اما امید است حداکثر ظرف دو هفته آینده شاهد تکمیل طرح باشیم .

وی در بخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی نیوجرسی های بتنی مفصلی اشاره و توضیح داد: وزن هریک از نیوجرسی های مفصلی منصوب در محل تقاطع  ، افزون بر ۵ تن و طول و ارتفاع هریک نیز به ترتیب شش و یک متر است.

خلیلی نیا از فاکتورهای مورد توجه در این نوع نیوجرسی به پیوستگی زنجیره اتصال آنها به یکدیگر اشاره و مطرح کرد : به دلیل قطعات مفصلی تعبیه شده درهریک از این نوع  نیوجرسی ، که درزمان استقرار به یکدیگر متصل می شوند درصورت انحراف و برخورد خودرو با آنها به صورت یکپارچه عمل کرده و از خروج خودرو به باند مقایل و یا سقوط در پرتگاه جلوگیری می‌کند.