شناسهٔ خبر: 101062 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

۳۳۲ سازه دریایی سواحل هرمزگان مشمول مسئولیت‌ها و نظارت سازمان بنادر

ساحل هرمزگان در بیست و یکمین نشست کمیته استانی ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان اعلام شد که ۳۳۲ سازه دریایی در سواحل هرمزگان مشمول مسئوليت‌ها و نظارت سازمان بنادر هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید خلیلی؛ مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و یکمین نشست کمیته استانی ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان، ضمن ابراز قدردانی از تشکیل نخستین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ بر لزوم توجه دستگاه‌ها و مبنا قراردادن استعلامات در سند بالادستی تدقیق سواحل تاکید کرد و روح اجرای این طرح را کاهش بوروکراسی و سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات برشمرد.

علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به تبیین قوانین مربوط به حوزه سواحل پرداخت و هدف از شناسنامه‌دار کردن و صدور مجوز برای سازه‌های دریایی را رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی اعلام کرد.

کرجی ران با اعلام اینکه ۳۳۲ سازه دریایی در سواحل هرمزگان مشمول مسئولیت‌ها و نظارت سازمان بنادر هستند، گفت: از مجموع این تعداد، رقمی بالغ بر ۵۳ درصد سازه ها معادل ۱۷۷ مورد، فاقد مجوز هستند که پرونده برخی از آنها به محاکم قضایی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.

وی تاکیدکرد: سازه‌های غیرمجاز در سال ۹۹، سهمی ۷۵ درصدی از کل تعداد سازه‌ها و تاسیسات دریایی استان داشتند که با اقدامات صورت گرفته، این وضعیت به ۵۳ درصد کاهش یافت. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی ادارات، ارگان‌ها و نهادها در راستای اجرای هرچه سریع‌تر و جامع‌تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و سواحل تأکید کرد.