شناسهٔ خبر: 101077 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش در برخی نقاط جنوب کشور/ افزایش دما در نیمه شمالی

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش در برخی از مناطق کشور از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۶ آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح در ایستگاه فریمان دمای هوا به ۵ درجه و در ایستگاه سراب به ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند. این در حالی است که دیروز در میناب دمای بیشینه به ۳۵ و در بندر دیر به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید و این ایستگاه‌ها لقب گرمترین ایستگاه‌های کشور را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است اما با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی در جنوب کشور در برخی از مناطق هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. برای سه‌شنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان انتظار بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت. از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد و روز پنجشنبه گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال غرب، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را نیز در بر می‌گیرد.

گودرزی گفت: از امروز تا روز چهارشنبه با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. اما امروز با توجه به بارش‌های پراکنده و وزش باد در استان‌های البرز و تهران موقتا از غلظت آلاینده‌ها کم خواهد شد. از امروز تا روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دمای محسوس رخ خواهد داد به ویژه روزهای چهارشنبه و سه شنبه که با گرمباد همراه خواهد شد. اما از اواخر وقت چهارشنبه در نیمه شمالی کشور مجددا شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود. آب‌های خلیج فارس نیز از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران امروز کاهش ابر و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند. ۱۶ درجه سانتی گراد بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد خواهد بود.