شناسهٔ خبر: 101089 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماهه سال جاری صورت گرفت؛

بازرسی از ‌یک ‌هزار و ۷۰۰ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان/ انجام سه مورد بازرسی گسترده و متمرکز از شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌ها

بازرسی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ‌از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه یک‌ هزار و ۷۰۰ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت. 

 اسماعیل مکی زاده، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح بازرسی‎های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی در بنادر این استان گفت: از مجموع شناورهای بازرسی شده درمدت مذکور یک‌هزار و ۳۵۵ فروند شناور ایرانی و ۳۴۵ فروند نیز شناور خارجی بوده است. 

وی افزود: از مجموع شناورها یک‌هزار و ۳۹۴ فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد یک‌هزارو ۹۴ فروند شناور ایرانی و ۲۷۰ فروند نیز شناور خارجی که مجوعا ۸۰ درصد نقص مشاهد شد و مسئولین کشتی ها تابازرسی مجدد ملزم به رفع نقص شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت  شده در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین‌آلات، کنوانسیون کاردریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: اخذ مجوز دریا روی منوط به رفع  نواقص و بازرسی مجدد خواهد بود.

مکی‌زاده به عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره ای داشت و گفت: به دلیل متفاوت فعالیت در این شناورها نواقصی مانند گواهی بیمه‌نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و غیره مورد بازدید قرارگرفته و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناورهای داریی نقص  جلوگیری خواهد شد.

وی از دیگر اقدامات اداره کنترل بازرسی کشتی‌ها طی این مدت به انجام یک مورد بازرسی گسترده و ۲ مورد بازرسی متمرکز شامل تجهیزات اطفا حریق و ایمنی دریانوردی از تمامی شناورهای مسافری و لندینگ کرافت‌ها حامل خودرو اشاره کرد و افزود: این اقدام به‌ منظورارتقاء سطح  استانداردهای فنی و ایمنی بیش‌تر در مواجهه با کثرت سفرهای دریایی که با مطلوب شدن شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال رخ می‌دهد، انجام می‌شود.

شایان ذکر است، در سال گذشته (۹۹) نیز حدود ۲ هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند شناور خارجی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزارو ۳۵ فروند آن دارای نواقص بوده‌اند.