شناسهٔ خبر: 101159 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در شورای تأمین مسکن مطرح کرد:‌

تأمین زمین برای تولید ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن

شورای مسکن سهم آذربایجان غربی در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده، اما زمین برای ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن در ١۴ شهرستان تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و دیگر اعضای شورا برگزار شد، تصریح کرد: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آئین‌نامه‌ ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن زمین در ١۴ شهرستان تأمین شده است.

وی تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی در داخل حریم را اقدام برجسته در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن برشمرد و گفت: اراضی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تأمین می‌شود و دسترسی آسان به خدمات زیربنایی یک اصل در اجرای طرح‌های حمایت از تولید و عرضه مسکن قلمداد می‌شود.

تا به امروز ٣۵ هزار و ۶۵٠ خانوار در سامانه ثبت‌نام کرده‌‌اند.
تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال ، سایر شهرها ٣ میلیارد ریال و مناطق روستایی ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال پرداخت می‌شود.
 
لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در واگذاری اراضی مستعد، هدایت طرح‌های تولید مسکن به سمت صنعت‌سازی و ضرورت همکاری بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.