شناسهٔ خبر: 101166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

اجرای عملیات صنعتی سازی در پروژه های نهضت ملی مسکن قرچک و شهریار با پیشرفت مناسب

قالب تونلی2.jpg سازه پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای شهریار و قرچک به روش قالب تونلی از روشهای صنعتی سازی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (تهران) خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قالب‌های تونلی قالبهایی پیوسته به هم و بزرگ است که باعث می شود همزمان در سقف و دیواره سازه بتن ریخته شود، این روش اجرای سازه های یکپارچه است و سرعت کار را نسبت به روشهای سنتی مرسوم ساختمان سازی 35 درصد افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به مزایای روش تونلی در ساخت مسکن ادامه داد: قطعا این روش باعث افزایش طول عمر و مقاومت بیشتر سازه در برابر زلزله خواهد بود و در واقیت طول عمر سازه این ساختمان ها تا 60 سال افزایش پیدا می‌کند.

محبت خواه افزود: هم اکنون در شهرهای شهریار و قرچک اجرای پروژه های  نهضت ملی مسکن به روش قالب تونلی است. در شهریار 504 واحد در 6 بلوک با حضور دو پیمانکار و در قرچک نیز 252 واحد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 756 واحد مسکونی در حال اجرا در دو پروژه در برابر زلزله مقاومت بسیار خوبی خواهند داشت، افزود: قالبها در کارگاههای مختص پیمانکاران پروژه شهریار و قرچک تولید و یا از شرکتهای تولید مصالح خریداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: در گذشته در برخی پروژه های مسکن مهر در استان تهران همچون استراتوس اسلامشهر سازه ها با روش قالب تونلی اجرا شده که تجربه موفقی بوده است و از این روش صنعتی سازی در پروژه های نهضت ملی مسکن استان تهران بهره خواهیم برد.