شناسهٔ خبر: 101184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی۸ ماه نخست سال جاری:

افزایش ۱۰ درصدی تردد در جاده های مازندران نسبت به سال گذشته

مازندران-تردد طی هشت ماه نخست سال جاری بیش از ۴۰۷ میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در محورهای برون شهری استان به ثبت رسیده که به نسبت دوره مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( مازندران)  محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار  داشت:  افزایش ترددهای بین شهری در هشت ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل به دلیل کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفرهای تجاری و گردشگری می باشد. همچنین تردد در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن یعنی مهر ۱۴۰۰ در حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است که دلیل عمده آن ناشی از تعطیلات متعدد مناسبتی در مهر ماه و به تبع آن ترددهای توریستی و گردشگری بیشتر در ماه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بررسی آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور یعنی محورهای هراز و سوادکوه و کندوان و کیاسر و ورودی و خروجی غربی و شرقی استان در ۸ ماه نخست سال جاری بیش از  ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تردد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. شایان ذکر است بررسی آمار تردد محورهای مواصلاتی در آبان ماه ۱۴۰۰ و مقایسه آن با ماه قبل از آن یعنی مهر ماه نشان می دهد میزان تردد در محور های مواصلاتی در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: طی هشت ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵۶۶۸ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵  درصد کاهش یافته است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ بوده است.