شناسهٔ خبر: 10119 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رسولی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تصویب برخی احکام ریلی در کارگروه برنامه ششم توسعه شرکت راه‌آهن/ بررسی سایر احکام در نشست هفته آینده کارگروه

سعید رسولی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن با اشاره به تصویب برخی احکام ریلی در کارگروه برنامه ششم توسعه شرکت راه‌آهن گفت: نشست سوم این کارگروه برای بررسی سایر احکام هفته آینده برگزار می‌شود.

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تدوین و تنظیم احکام حوزه ریلی برای درج در برنامه ششم توسعه گفت: دومین جلسه کارگروه حمل و نقل ریلی به ریاست محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن تشکیل شد که در این جلسه نمایندگان مجمع صنفی و بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه تعدادی از احکام در این نشست بررسی و تصویب شدند افزود: ادامه کار و بررسی سایر احکام در نشست هفته آینده کارگروه صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر برخی احکام پیشنهادی برای درج در لایحه برنامه ششم توسعه گردآوری شده است٬ ادامه داد: ۲۹ حکم از سوی کارگروه تلفیق راه‌آهن به کارگروه اصلی آمد که برخی از آن احکام بررسی مجدد و برخی دیگر باهم ادغام و احکام جدیدی از آنها استخراج و تصویب شد.

رسولی افزود: کارگروه تلفیق راه‌آهن به کار خود ادامه می‌دهد هر پیشنهاد مربوط به حمل و نقل ریلی که بخواهد در لایحه برنامه ششم توسعه درج شود٬ ابتدا در کمیسیون تلفیق راه آهن مطرح٬ سپس به کارگروه اصلی و پس از آن در شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مطرح می‌شود.

در بند ۲۴ و ۲۵ امور اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه آمده است: اولویتِ ‌بخشِ ریلی در توسعه‌ حمل‌ و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن و توسعه‌ حمل‌ و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه کریدور شمال -جنوب با هدف توسعه‌ی صادرات و ترانزیت بار/.

نظر شما