شناسهٔ خبر: 164961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تشریح کرد؛

اعلام جزئیات ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از تخلیه ۲۳۷ واحد ناایمن مسکن مهر سمنان و معرفی ۲۵۳ واحد به بانک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر، اظهار کرد: از ۳۳۶ واحد قطعه های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به بانک  معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

حسینی طباطبایی افزود: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان  اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدف گذاری دولت داشته باشند.

وی با اشاره به رضایت دستیار ویژه و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بازدید هفته گذشته از طرح معوض قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکید کرد: شهرداری سمنان نسبت به صدور پروانه برای سایت ۲۳ هکتاری پیام نور سمنان شامل ۲ طرح ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، اقدام کند و آموزش و پرورش به‌جهت تامین فضای آموزشی نگرانی نداشته باشد.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اضافه کرد:هم‌اکنون فرایند گروه‌بندی یک هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان در حال انجام است و در پایان هفته جاری ضوابط تراکم سایت به معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود. از دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز تقاضا داریم تا در خصوص تامین خطوط آب و برق پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان، برآورد خود را به راه و شهرسازی اعلام کنند تا سهم یک‌سوم از طرف راه و شهرسازی پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با تاکید بر اینکه اولویت وزارت راه و شهرسازی اتمام طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است،ادامه داد: هم‌اکنون برنامه وزارتخانه به‌منظور تسریع در اتمام طرح‌ها و کاهش اثر تورم بر قیمت تمام شده طرح‌های مسکونی، بر پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران در مراحل نهایی طرح، در قالب نقدی و تهاتر می باشد. 

همزمان با سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان طی هفته گذشته ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شد. واحدهای افتتاح شده ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی بود.