شناسهٔ خبر: 101240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار از قطعه یک آزاد راه تبریز- مرند – بازرگان

tabriz-marand1.jpeg استاندار آذربایجان شرقی با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان، از رونداحداث قطعه یک آزادراه تبریز-مرند- بازرگان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی اظهار داشت: آزادراه تبریز-مرند- بازرگان بطول ۲۵۴ کیلومتر است که ۱۱۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد .

وی افزود: قطعه یک بطول ۶۴ کیلومتر بوده که حدود ۳۷ کیلومتر آن آماده برای آسفالت‌ریزی است.

بگفته سلطانی آزادراه تبریز- مرند که بخشی از پروژه ملی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است، ۶۴ کیلومتر طول دارد و در ۴ قطعه شامل ۲۵ پل بزرگ و ۲۳۰ پل کوچک احداث می‌شود.

سلطانی ادامه داد: قطعه اول این آزادراه (تبریز- مرند)به طول ۱۳ کیلومتر، منطبق بر کنارگذر غربی تبریز است که در قالب تعریض و شش‌بانده کردن مسیر فعلی اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی افزود : قطعه دوم از کیلومتر ۱۳ تا ۳۷ (جاده صوفیان- شبستر) مهم‌ترین قطعه پروژه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در مسیر تبریز به مرند در این محدوده است، در اولویت اجرایی قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن ۷۱ درصد است.
 
وی تصریح کرد:‌همچنین قطعه سوم به طول ۹ کیلومتر از کیلومتر ۳۷ تا ۴۶ (شوردرق)، اولویت دوم پروژه را شامل می‌شود و ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لازم به ذکر است در این بازدید معاون عمرانی استاندار و مجری آزادراه‌های استان نیز حضور داشتند .