شناسهٔ خبر: 101267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن انجام می شود؛

شناسایی اراضی ملی با قابلیت بهره برداری مسکونی در شهرهای چهارمحال وبختیاری

جلسه تأمین زمین نهضت ملی 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از شناسایی اراضی ملی شهرهای استان با قابلیت بهره برداری مسکونی در راستای اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه بررسی وضعیت تحویل و تحول اراضی طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به این مطلب، گفت: نهضت ملی مسکن از طرح های اولویت دار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به آغاز این طرح و ضرورت تأمین زمین در تعدادی از شهرهای استان که در آنها با کمبود زمین مواجه هستیم، راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی ملی قابلیت بهره برداری مسکونی اقدام می نمایند.

وی افزود: اراضی مذکور در صورت تأیید با توجه به وضعیت فنی و حقوقی، در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به اراضی ملی دارای سابقه واگذاری از طریق امور اراضی و جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به ضرورت تأمین زمین در طرح نهضت مسکن، باید اراضی مستعد بدون معارض توسط همکاران در راه و شهرسازی شهرستان ها و منابع طبیعی شناسایی و در کمترین زمان تحویل و تحول صورت گیرد.

در این جلسه تأمین زمین در اراضی شهرهای لردگان، آلونی، سرخون، کاج، دشتک و صمصامی و مشکلات خاص مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفت.