شناسهٔ خبر: 101295 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی راهداری استان خبر داد:

ثبت بیش از ۸۳ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای لرستان

ثبت بیش از ۸۳ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای لرستان.jpg در هشت ماهه نخست امسال، تردد ۸۳ میلیون و ۶۰۲هزار و شش وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مصطفی ملکی صادقی گفت: براساس گزارش ۶۸ دستگاه ترددشمار جاده‌ای در هشت ماهه امسال، ۸۳ میلیون و ۶۰۲هزار و شش دستگاه وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸۰میلیون و ۷۰۷هزار و ۴۷۱ وسیله نقلیه، چهار درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیشترین تردد ماهیانه به تعداد ۱۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در خرداد ماه و کمترین تردد به تعداد ۹ میلیون و ۸۱۶هزار و ۱۰۵ وسیله نقلیه مربوط در مهر ماه به ثبت رسیده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در پایش برخط محورهای مواصلاتی، در حال حاضر ۱۹ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان فعال است و از ۷۹ سامانه ثبت تخلفات نیز ۶۴ دستگاه فعال و مابقی در حال تعمیر و به‌روزرسانی هستند.

وی گفت: همچنین سه سامانه توزین در حال حرکت(wim) فعال، دو دستگاه تابلو پیام متغیر (vms) و یک دستگاه تابلو ترافیک‌نمای برخط در استان فعال است.

ملکی صادقی خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان علاوه بر پایش برخط محورهای مواصلاتی استان، با سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی هموطنان درخصوص اطلاع‌رسانی وضعیت جاده‌های استان است و به مردم توصیه می‌شود پیش از سفر حتما از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.