شناسهٔ خبر: 101322 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری

شهرام باباخانی - اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری هزینه شده و خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار ساخت مسکن و احداث ساختمان های دولتی توجه به احیای بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی است تا با همکاری شهرداری های استان و سایر دستگاه های مرتبط با اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی و طرح های زیرساختی زندگی آرام برای شهروندان فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ارتقای شاخص های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در ۸ شهر استان مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده که شامل ۷۰ محله هدف است تا با همکاری شهرداری ها طرح های بازگشایی معابر، آسفالت کوچه ها، پازل کاری، جدول گذاری، توسعه پارک و احداث مجموعه های ورزشی، بهداشتی و درمانی همراه با توسعه فعالیت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

باباخانی ادامه داد: با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال های اخیر طرح های توسعه دراین بخش اعم از احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری در حال انجام است تا شرایط مطلوبی را برای زندگی شهروندان و ساکنان مناطق مختلف فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برای احیای بافت فرسوده در محلات هدف و شناسایی بافت ناکارآمد در اردبیل ۲۰ محله، مشگین شهر ۱۲ محله، پارس آباد ۱۱ محله و خلخال نیز ۷ محله شناسایی شده تا اجرای طرح های مختلف عمران و آبادانی را در این محلات شاهد باشیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی نیز ۳۰ طرح در محلات مختلف اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال در حال اجراست.

باباخانی از مرمت بازار های تاریخی اردبیل به عنوان بنای ارزشمند خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه ها با همکاری اهالی محترم بازار و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده و یا در مرحله نهایی اتمام قرار دارد، گفت: ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی، خانه بهداشت گلمغان، سرای محله و لایروبی کانال هدایت آب های سطحی و کلانتری محله از جمله این پروژه هاست.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: احداث سالن ورزشی ایران آباد و زمین چمن مصنوعی این منطقه به همراه آسفالت و جدول گذاری محلات عدالت آباد از عمده پروژه های اجرایی در این بخش است.

باباخانی گفت: در مشگین شهر پروژه خیابان امام خمینی، احداث مدرسه ۶ کلاسه در محله حسنعلی دره سی، آسفالت معابر در خیابان شهید مطهری پارس آباد و احیای بازار تاریخی خلخال از جمله پروژه های بازآفرینی است که در مرحله اجرا قرار دارد.

وی در مورد پروژه ساماندهی رودخانه بالیقلوچایی با برآورد اولیه ۶ میلیارد تومان بیان کرد: این پروژه اقدام مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است که از سال گذشته شروع شده و در فاز اول که در ضلع شررقی رودخانه بالیقلوچایی با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان در حال اجراست، روند اجرا مطلوب است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در محدوده خیابان عطایی و ایستگاه سرعین این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصد اجرا شده ولی به دلیل فعالیت عمرانی در پل قدس و کارگاه دایر شده در بستر رودخانه امکان ادامه اجرا وجود نداشت که به محض تکمیل این پل کار ساماندهی ادامه می یابد.