شناسهٔ خبر: 101337 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

سرقت علائم ایمنی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ۱۳۸ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت

نصب تابلو وعلائم.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی در جنوب استان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۸ میلیارد ریال خسارت به این مجموعه وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)،جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی در جنوب استان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۸ میلیارد ریال خسارت به این مجموعه وارد کرده است.

وی افزود: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در راههای ارتباطی یکی از وظایف این اداره کل است که هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون گاردریل، علائم ایمنی، تابلو اطلاعاتی و جان پناه توسط افراد سودجو به سرقت می رود.

قادری ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشداردهنده در جاده‌ها، رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سرقت و تخریب علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی هزینه های سنگین را به این اداره کل تحمیل می کند این درحالی است که این علائم با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای جلوگیری از سرقت‌ها علائم ایمنی و هشدار دهنده در راههای تحت پوشش گشت‌زنی نیروهای راهداری این اداره کل در راهها بیشتر شده است اما از کاربران جاده‌ای و شهروندان نیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.