شناسهٔ خبر: 101368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

آماده باش ۵۴ اکیپ راهداری برای باز نگه داشتن راه‌ها

برفروبی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در پی تداوم بارندگی ها در سطح محورهای مواصلاتی استان مرکزی، ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ راهداری در حال آماده باش، برفروبی، نمکپاشی و باز نگه داشتن راه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آماده باش کامل راهداران برای خدمت به کاربران جاده‌ای با هدف برقراری تردد در شبکه راه‌های استان مرکزی خبر داد.

وی افزود: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، از ۲۴ ساعت قبل ۳۸۰ نفر راننده و راهدار در قالب ۵۴ اکیپ به آماده باش کامل در آمدند که در حال حاضر مشغول برفروبی اند تا تردد در محورهای مواصلاتی بویژه در گردنه‌های برفگیر برقرار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: هم اکنون در جاده‌های شهرستانهای اراک، شازند، تفرش و خنداب، کمیجان و خمین شاهد بارش برف هستیم که در این خصوص به رانندگان و کاربران جاده‌ای توصیه می‌شود حتی الامکان از سفرهای غیرضروری در این شهرستان ها پرهیز نمایند.

وی تاکید کرد: قبل از اقدام به سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها از سامانه‌های تلفن گویای ۱۴۱، سایت www.141.ir ، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده نموده و سپس اقدام به سفر نمائید.

جهانی همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از آن در هنگام عبور از جاده‌های برفی را الزامی برشمرد و به رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح محورهای مواصلاتی استان مرکزی ضمن برخورداری از تجهیزات لازم، آمادگی کافی برای ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و مسافران در راه مانده‌ را دارند.