شناسهٔ خبر: 101383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰/سهم مسجدسلیمان ۴۷ کیلومتر راه روستایی است

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرای پروژه آسفالت در ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی استان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  غلامعباس بهرامی نیا پیش از ظهر  امروز جمعه ۱۲ آذرماه در مراسم پروژه گردنه های جریک در محور مسجد سلیمان –ایذه که با حضور استاندار ویژه خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: این پروژه به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان قرار بود طی ۶ ماه اجرایی شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه با هماهنگی دستگاه های اجرایی مسیرشکافی صورت گرفت و پس از آن طی ۴ ماه و بدون پرداخت اعتبار به پیمانکار زیرسازی و آماده سازی ۵ دستگاه ابنیه فنی  بصورت آبنمای آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان انجام شد در حالی که مدت قرارداد اجرای پروژه ۶ ماهه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: اهمیت این پروژه در این است که راه ۱۵۰ کیلومتری به حدود به ۸۵ کیلومتر می رسد و حدود ۷۰ روستا از اجرای آن بهره مند می شوند که اجرای آن خواسته برحق مردم بود چراکه طی ۴۲ سال مردم منطقه تنها از یک مسیر تردد داشتند.

بهرامی نیا با بیان اینکه کوتاه کردن مسیرها دسترسی ها را کوتاه کرده و در موضوعات زیست محیطی، مباحث ایمنی و ارتقاء ایمنی تاثیرگذار است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٣ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان مسجدسلیمان اجرایی شده است و قرارداد اجرای ٢۴ کیلومتر پروژه آسفالت در این شهرستان به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص بهره‌مندی شهرستان مسجدسلیمان از راه آسفالته ٣۵ است این در حالی است که میانگین این شاخص در استان ۶۴ می باشد و این شاخص در شهرستان های لالی ٢٩، اندیکا ۴٢ و هفتکل ۶٢ به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: امسال  به منظور  نزدیک کردن شاخص راه های آسفالته به میانگین استانی، برنامه ریزی انجام دادیم و طبق این برنامه ریزی ۱۱ درصد معادل ۴٧ کیلومتر از  ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی که قراراست تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ در استان اجرایی شود، سهم شهرستان مسجدسلیمان است.

بهرامی نیا اذعان کرد: این نشان می‌دهد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در مناطقی که شاخص آسفالت راه روستایی در آنها پایین است، توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.

وی گفت: با حمایت های استاندار خوزستان و پیگیری های صورت گرفته از مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان، در صورت تخصیص اعتبار ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی خوزستان تا پایان سال آسفالت خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: امیدوار هستیم باقی مانده راه های روستایی در مسجدسلیمان برنامه ریزی در سال آینده با پشتیبانی استاندار و مسئولان شهرستان در پروژه های تعریف شده برای آسفالت قرار گیرند.