شناسهٔ خبر: 101394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی سازمان راهداری انجام شد:

بازدید از محورهای روستایی و پروژه های در دست اقدام شرق استان هرمزگان

بازدید از محورهای روستایی و پروژه های در دست اقدام شرق استان هرمزگان معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های اجرایی در دست اقدام و ارزیابی خدمات ارائه شده از راه های روستایی شرق استان هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)،خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان از نزدیک از روند بهسازی محور میناب-سندرک-بشاگرد در استان هرمزگان و همچنین نحوه اجرای پروژه آسفالت سطحی در محور روستایی حسین آباد-گاومرده از توابع بخش تخت شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از پل جگین ۲ با اشاره به اینکه این پل به طور ۱۰۰ متر در حال اجراست یادآور شد: عملیات اجرایی اين پل پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امید است با تامین اعتبار تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد و بهره برداری از آن موجب آسایش خاطر کاربران جاده‌ای منطقه شود. معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان گفت: شهرستان بشاگرد از مناطق کمتر برخوردار به لحاظ راه‌های روستایی است و حدود ۱۵ پروژه نیمه تمام به طول ۳۸۲ کیلومتر در این شهرستان باقی مانده است که برای اتمام آن بالغ بر ۸۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است. وی اظهار داشت: در سال جاری نیز هشت پروژه به طول ۸۷ کیلو متر و اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریال در شهرستان بشاگرد در حال اجراست که با تلاش همکاران عملیات اجرایی این پروژه ها پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه ضمن بازدید از ابنیه فنی و محورهای فرعی شهرستان بشاگرد به افزایش طول عمر و جلوگیری از آب بردگی، تخریب آبرو ها و انسداد مسیر ها تاکید کرد و گفت: در این بازدید پل‌های بزرگ جگین ۱ و جگین ۲ و قطعات دوم و سوم محور ملکن درنگ مدو به سمت نیکشهر که طول آن ۷۶ کیلومتر می‌باشد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مقبلی در بازدید از پروژه های طرح توسعه سواحل مکران تاکید کرد دو پروژه بسیار مهم در شهرستان بشاگرد از ردیف توسعه سواحل مکران در دست اقدام است متذکر شد: تاخیر در تخصیص قیر مورد نیاز، یکی از دلایل کاهش سرعت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ها در کشور است.

این گزارش می افراید: مقبلی از محور فرعی راونگ به سندرک بازدید و اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب بیشتر آسفالت و کاهش هزینه های احتمالی مواردی را یادآور شد.

بر اساس این گزارش بررسی پل های محور فرعی سندرک-درپهن و ارائه راهکارهای لازم جهت تنظیم بستر و بهبود نحوه تقسیم سیلاب در دهانه‌های پل جهت حفاظت از ابنیه فنی و همچنین جلوگیری از راه بندان های احتمالی در مواقع بارندگی از دیگر محورهای بازدید معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان بود.

بر اساس این گزارش مقبلی در سفر به شرق هرمزگان با بزرگان، معتمدین و مردم روستاهای بخش محروم لیردف شهرستان جاسک نیز دیدار و از راه سوق الجیشی در بخش لیردف که ارتباط روستا به دریا و جاده اصلی را برقرار می‌کند و همچنین راه های دسترسی روستاهای گتان بالا و پایین، گزی، آغوشک، مچکی و ... به ساحل که طول آن ۷ کیلومتر است، نیز بازدید کرد.