شناسهٔ خبر: 101406 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد:

ساخت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف دو سال در کشور

سیدفرزاد نجات نیا معاون پارلمانی وزیر راه‌وشهرسازی از ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ظرف دو سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، سیدفرزاد نجات‌نیا در جلسه بررسی مشکلات راه‌های شهرستان بردسکن و زمین‌های معوض شهرداری این شهر، گفت: قول رئیس‌جمهور مبنی بر ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن ظرف دو سال را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از عهده انجام این پروژه برخواهد آمد، افزود: برای این تعداد مسکن، ۷۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نجات‌نیا تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم‌النبیاء زمین‌های مازاد خود را به این مهم اختصاص داده‌اند تا هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور شروع شود.

معاون پارلمانی وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: مشکل زمین این تعداد مسکن از مجموع یک‌هزار و ۲۶۲ شهر در کشور بخش اعظم آن انجام شده است و دولت به تعهد خود عمل خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، نجات‌نیا از آغاز عملیات اجرایی ۷۵۰هزار مسکن در کشور خبر داد و گفت: ظرف دو سال وزارت راه‌وشهرسازی مکلف است ۲میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را تکمیل و تحویل زوج‌های جوان دهد.