شناسهٔ خبر: 101408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبيل تاكيد كرد:

توسعه بزرگراه اردبيل – پارس‌آباد با هدف كاهش ترافيك و تصادفات

سید حامد عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبيل گفت: توسعه بزرگراه اردبيل به مشگين‌شهر و پارس‌آباد با هدف كاهش بار ترافيكي اين مسير و تصادفات در اولويت برنامه‌ريزي‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل ) ، سيد حامد عاملي استاندار اردبيل در بازديد از بزرگراه اردبيل - مشگين‌ و اتصال به پارس‌آباد که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستان صورت گرفت، اظهار كرد: با تكميل و بهره‌برداري از محور اردبيل به مشگين و سه راهي مشگين به سربند و پارس‌آباد ما قادر خواهيم بود علاوه بركاهش بار ترافيكي اين مسير تردد ايمني را نيز ايجاد كنيم و كمكي به توسعه بخش كشاورزي توليدات و صنايع تبديلي وابسته داشته باشيم.

وي گفت: در چند قطعه اين محور ارتباطي در حال اجراست كه قرار شد در اوايل سال آينده مسير پارس‌آباد به سربند تكميل و به بهره‌برداري رسيده و از سربند به بران نيز بخش عظيمي از پروژه با تلاش پيمانكاران و تأمين اعتبار مورد نياز به انجام برسد.

استاندار اردبيل ضرورت تكميل بزرگراه اردبيل به مشگين‌شهر را در اوايل سال آينده يادآور شد و خاطر نشان كرد: اين محور ارتباطي شمال استان را به جنوب و مركز وصل خواهد كرد و امكان تردد ايمن را براي شهروندان، گردشگران و مسافران به وجود مي‌آورد.

عاملی يكي از دغدغه‌هاي اصلي را تأمين مطالبات پيمانكاران و جلب رضايت آنها در سرعت دادن به اجراي پروژه اعلام كرد و گفت: قرار شد با پيگيري‌ها و از محل منابع سفر رئيس جمهور بخشي از مطالبات پيمانكاران در اين محور ارتباطي پرداخت شود تا سرعت اجراي بزرگراه پارس‌آباد به مشگين‌شهر را شاهد و ناظر باشيم.

وی افزود: البته پيمانكاران در رفع معارض و تداخل زيرساخت‌ها با برخي اشكالات و ايراداتي روبه‌رو بودند كه قرار شد علاوه بر تأمين منابع مالي پيمانكاران، اين تعارض و تداخلات برطرف شده و امكان سرعت گرفتن پروژه در چند جبهه كاري به وجود آيد.

عاملي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه كرد: ضرورت توسعه اين محور از آنجاست كه اتصال اردبيل به شمال استان با توجه به اجراي پروژه پاياب سد خداآفرين مي‌تواند به ترانزيت بيشتر كالاها به مركز كشور كمك كرده و به نوعي در تقويت اقتصاد منطقه نيز راهگشا باشد.