شناسهٔ خبر: 101419 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در همراهی نماینده مجلس خبرگان رهبری و رییس کمیسیون عمران مجلس؛

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه مدرسه حجتیه قم بازدید کرد

بازدید سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه مدرسه حجتیه قم که مرمت آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس و حجت‌الاسلام و المسلمين مجید تلخابی نماينده مجلس خبرگان رهبری با سفر به شهر قم از پروژه مرمت مدرسه حجتیه این شهر بازدید کردند.

حسن احمدی‌نوری در جریان بازدید از این پروژه در خصوص مراحل اجرای آن توضیحاتی ارایه کرد و گفت: قرارداد انجام عملیات مرمت مدرسه حجتیه در اردیبهشت سال جاری با شرکت پیمانکار منعقد شد و تاکنون مرمت ساختمان‌های ۲ و ۴ آغاز شده است، مرمت این بناها پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و کل پروژه نیز پیشرفت ۱۵ درصدی داشته است.

او در ادامه به اهمیت تاریخی و فرهنگی این بنای تاریخی اشاره کرد و گفت: مدرسه حجتیه قم متعلق به اواخر دوره قاجار بوده و یکی از چندین مدرسه تاریخی موجود در شهر قم است که در حال حاضر درس فقه و سایر دروس حوزی در آن تدریس می‌شود.

احمدی‌نوری ادامه داد: ویژگی‌های هنری، معماری، فرهنگی و اجتماعی این بنای تاریخی نیاز به انجام یک مطالعه دقیق جهت حفاظت و بهسازی و در نهایت حفظ معانی و ارزش‌های نهفته در این بنای زیبای تاریخی را ضروری کرده بود که این کار با تلاش شرکت بازآفرینی شهری ایران و با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام و بعد از تهیه طرح مرمت، فرآیند اجرا آغاز شد.