شناسهٔ خبر: 101431 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

ارتقای شاخص رضايت مسافران با حدود دو ميليون بازخورد در فرودگاه‌های بين‌المللی کشور

مجتبی رنجبر مدير راهبری مرکز ايمنی و عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی از متوسط شاخص رضايت ۷۳.۳ درصدی مسافران در فرودگاه‌های بين‌المللی کشور در هشت ماه سال جاری از حدود دو ميليون بازخورد ثبت شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی رنجبر، مدير راهبری مرکز ايمنی و عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بنا به اعلام دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی، شاخص رضایت فرودگاه ها با حدود دو میلیون بازخورد ثبت شده توسط مسافران در هشت ماه ابتدایی سال۱۴۰۰ به ۷۳.۳ درصد رسیده است. وی اظهار داشت: این بازخوردها توسط سامانه هوشمند و جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از ابتدای سال ۱۴۰۰ به طور سراسری در فرودگاه های بین المللی تحت نظارت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و از طریق انواع کنسول های ثبت بازخورد کلیدی، لمسی، دیجیتالی و وب سایتی سامانه مذکور در حال جمع آوری و آنالیز هستند.

رنجبر افزود: این سامانه علاوه بر امکان جمع آوری بازخورد ها و نظرات مسافران قابلیت تحلیل اطلاعات به دست آمده و ارائه انواع گزارش های کاربردی مورد نیاز را داشته و یکی از مهم ترین داده های تحلیلی به دست آمده از آن "شاخص رضایت" است که با توجه به تعداد بازخوردها و ارزش وزنی رضایت در داده های دریافتی از هر بازخورد و به صورت یک عدد ما بین صفر تا ۱۰۰ محاسبه می شود.

به گفته رنجبر، شاخص رضایت و تعداد آرا(بازخوردها) در فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۷۲.۳ درصد و ۲۴۶ هزار و ۴۸ ، در اردیبهشت ماه به ترتیب ۷۶.۴ % با ۱۸۹ هزار ۲۵۰  بازخورد، در خرداد ماه ۷۲.۸ درصد با ۲۲۵ هزار و ۲۹۶ بازخورد، در تیر ماه ۷۳.۴ درصد با ۲۷۵ هزار و ۷۵۵ بازخورد، در مرداد ماه ۷۲.۵ درصد با ۱۹۸ هزار و ۷۷۱ بازخورد، در شهریور ماه ۷۵.۲ درصد یا ۱۷۲ هزار و ۶۹۰، در مهر ماه ۷۲.۵ درصد با۲۸۵ هزار و ۲۷۹  بازخورد، و در آبان ماه با ۷۲ %با ۲۹۷ هزار و ۸۳۳ بازخورد، حاصل و ثبت شده است.

مدیر راهبری مرکز ایمنی و عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی گفت: به طور کلی تا پایان ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، شاخص رضایت فرودگاه ها ۷۳.۳ %و تعداد کل بازخوردها یک میلیون و ۹۲۰هزار و ۹۲۲ مورد بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رنجبر خاطرنشان کرد: پایش هوشمند و مستمر کیفیت خدمات فرودگاهی در ماه های آینده نیز همچون گذشته در فرودگاه های بین المللی ادامه خواهد داشت و با توجه به تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی، تمامی مدیران و مسئولان در فرودگاههای کشور به طور پیوسته در حال تلاش جهت ارتقاء مستمر شاخص رضایت و ارائه خدمات و سرویسهای شایسته تر به مسافران و مردم عزیز کشورمان خواهد بود.