شناسهٔ خبر: 101465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد:‌

نظارت مستمر بر مرزها به منظور پیشگیری از شیوع موج جدیدکرونا

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به موج های جدید کرونا در برخی کشورها، نظارت‌های ویژه ای در پایانه های مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ،  فریبرز کرمی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه مرزی پرویزخان اقداماتی از جمله اخذ تست از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور انجام می شود.

وی عنوان کرد: در پایانه‌‌های مرزی ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از مبادی‌‌ کشورهای‌ آفریقای جنوبی به کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

کرمی تصریح کرد: برای موضوع ورود اتباع خارجی و ایرانیان، از مرزهای کشور از طریق پایش‌های وزارت بهداشت و تنظیم پروتکل‌های ابلاغی با توجه به شیوع سویه جدید در این مرزهای زمینی، شرایط ویژه اضطرار و کنترل اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: غربالگری بهداشتی و کنترل‌ها در قالب طرح آماده‌باش به دقت اجرا خواهد شد و نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هم در پایانه‌های مرزی مستقر هستند تا غربالگری به صورت صد درصدی اجرا شود.

وی افزود: از مسافرین ورودی خارجی در صورتی که دارای برگه تست پی سی آر کرونا از مراکز دولتی با اعتبار ۷۲ ساعت باشند تست اخذ نمی شود.