شناسهٔ خبر: 101468 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور/افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/هشدار آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها در مناطق پربارش

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق پربارش هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است. از اواخر وقت امروز در بخش‌هایی از آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ ‌می‌دهد که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: فردا بارش پراکنده در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: سه‌شنبه تا پنجشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد و صنعتی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در نوار شرقی به ویژه بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان، وزش باد شدید موقتی دارند که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی امروز مناطق غربی آذربایجان‌های غربی، کردستان و کرمانشاه، فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال خوزستان، ایلام، و بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.

رفیعی اعلام کرد: آب‌های خلیج‌فارس اوایل وقت امروز مواج و متلاطم است. آسمان تهران نیز ابری و غبارآلود است. حداکثر دما امروز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما امروز در مهرآباد به ۴ درجه بالای صفر رسید. طبق پیش‌بینی‌ها فردا حداقل دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۶ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس با  دمای ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شد.