شناسهٔ خبر: 101496 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ضوابط کمک به زندگی بهتری برای معلولان در سال‌های گذشته تدوین شد

فرزانه صادق مالواجرد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضوابط موضوعی کمک به زندگی بهتر برای معلولان در سال‌های گذشته تدوین شد، گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن باید ساخت‌و‌سازی که برای همه افراد جامعه قابل استفاده باشد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از ویرایش سوم کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت که روز گذشته ۱۳ آذر  در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد با بیان این مطلب که متاسفانه همواره عنوان ناتوانی و کم‌توانی را به معلولین نسبت می‌دهیم و بعد از انجام کوچکترین کار در جهت پاسخگویی به محیط بیرون برای معلولین آن را بسیار بزرگ جلوه می‌دهیم گفت: در واقع این ناتوانی مربوط به شهرهای ماست و نه معلولین و ما نتوانسته‌ایم شهرهایمان را مناسب بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در چند سال گذشته تلاش کردیم تا ضوابط را به نحوی پیش ببریم که به عملیاتی شدن بسیاری از محورهای موضوعی مربوط به معلولین کمک کند. مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام داده است و با مطالبه‌گری معلولان و گروه‌های مختلف کمک کرد تا این ضوابط را اجرایی‌تر ببینیم.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از نوشتن ضابطه معلولین، ضوابط و مقرراتی هم برای شهر دوستدار کودک نوشتیم. در واقع این پاسخگو بودن بسیار کمک کرد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات همه اقشار باشیم. در وانفسایی که به موضوع جهش تولید مسکن توجه می‌کنیم، قطعا باید ساخت‌و‌سازی که برای همه افراد جامعه قابل استفاده باشد مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر ایجاد محیط‌زیست بهتر برای مردم که کتاب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت بخشی مهم از آن است.