شناسهٔ خبر: 101533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ انجام شد

معاینه فنی بیش از ۲۱ هزار ناوگان سنگین در خراسان جنوبی

معاینه فنی - خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در تشریح اقدامات صورت گرفته در اداره ایمنی و ترافیک استان طی هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ به معاینه فنی ۲۱ هزار و ۴۵۱ ناوگان سنگین استان اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) مهدی گرجی ،معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای ۴ مرکز مکانیزه معاینه فنی سنگین است گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۰ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی انجام شده که در این مراکز  ۲۱ هزار و ۴۵۱ ناوگان سنگین معاینه فنی شده است.

وی افزود: در حوزه ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها و عابرین پیاده از ابتدای سال ۸ باب مدرسه ایمن‌سازی و ۸۵۰ نفر دانش آموز در قالب دوره‌های آموزشی ایمنی ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها آموزش دیده‌اند.

گرجی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی راکبین موتورسیکلت نیز از ابتدای سال بیش از ۴۰۰ کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهدا و ۱۸ دوره آموزشی، برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات ایمنی از قبیل چراغ روشنایی، چراغ خطر، آینه بغل، لنت و تجهیزات کمک‌های اولیه و جلیقه و شبرنگ به رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بارها نیز ارائه شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰۰ مورد کنترل و نظارت بر ناوگانهای حمل ونقل عمومی بار و مسافر و عملکرد مدیران فنی توسط کارشناسان این اداره کل و بخش خصوصی انجام گرفته که ۳۳۶ مورد تخلف مربوط به اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان توسط پلیس راه شناسایی و به این اداره کل معرفی شده است.

گرجی یادآور شد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و ترافیک می‌توان به برگزاری ۵ جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی در خصوص ارتقاء ایمنی راهها استان و تحلیل تصادفات مهم اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به فصل زمستان و بارش نزولات آسمانی، رانندگان با آگاهی از نکات ایمنی قبل از شروع سفر و حین رانندگی و همراه داشتن زنجیر چرخ و سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو در شرایط جوی برفی و بارانی کمک به سزایی به ارتقاء ایمنی خود و همراهان خواهند کرد.

وی در پایان با آرزوی سفری ایمن برای تمامی هموطنان، از اعلام آمادگی پرسنل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین خبر داد و خاطر نشان کرد: شهروندان قبل از آغاز به سفر به منظور مدیریت سفر با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.