شناسهٔ خبر: 101570 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رستم قاسمی:

بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست همراهی نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست با نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در ساختمان دادمان با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت حمل‌ونقل در کشور گفت: تمام تلاش خود را به خواهیم گرفت تا با تامین منابع مالی خارج از ردیف‌ بودجه بتوانیم این صنعت را بازسازی کرده و مشکلاتی نظیر کمبود ناوگان را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل باید با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی ایران ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل دهد و برای قرار دادن این صنعت در جایگاه واقعی خود طرح بزرگی در دست اقدام است که جزییات آن بعدتر اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی سپس به موضوعات کلان و راهبردی در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: مواردی چون تکمیل کریدور غرب و تشکیل اداره کل راه‌آهن آذربایجان غربی پیگیری خواهد شد.

وی از نمایندگان خواست تا وزارت راه و شهرسازی را در تصویب بودجه ۱۴۰۱ همراهی کنند و بودجه متناسب با مأموریت های این وزارتخانه تصویب شود،افزود: در بسیاری از موارد، طرح‌های وزارت راه و شهرسازی نه به اعتبار که به اجازه نیاز دارد و امید است نمایندگان در این مسیر وزارتخانه را یاری کنند.

قاسمی در انتها گفت: برای واحدهای باقی مانده مسکن مهر در استان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است تا احداث این واحدها به اتمام برسد. همچنین باید در  ۴ سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در این استان احداث شود که مسائلی چون تامین زمین برای این طرح در دست پیگیری است.