شناسهٔ خبر: 101573 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

کتاب "هماهنگی عملیات جستجو و نجات دریایی" به نام جمهوری اسلامی ایران به تایید و چاپ آیمو رسید/ این کتاب تالیف کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی است

کتاب "هماهنگی عملیات جستجو و نجات دریایی" به نام جمهوری اسلامی ایران به تایید و چاپ آیمو رسید کتاب "هماهنگی عملیات جستجو و نجات دریایی" که توسط کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی تدوین شده است، به تایید و چاپ توسط سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنابر اعلام اداره‌کل ایمنی و حفاظت دریایی این سازمان، کتاب "مدل کورس" ویژه هماهنگی عملیات جست‌وجو و نجات دریایی است .

این کتاب که در کمیته تخصصی ناوبری، مخابرات و جست‌وجو و نجات دریایی(NCAR) با امتیاز خوب تایید و سپس در کمیته ایمنی دریانوردی( MSC) به تایید نهایی رسید، هم‌اکنون به عنوان مرجع آموزش‌‌های تخصصی در جست‌وجو و نجات دریایی در اختیار کشورهای عضو "آیمو" قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، در کتاب مذکور، کلیه روش‌های اجرایی و قوانین مقررات مربوطه برای کارشناسان جست‌وجو و نجات دریایی جهت انجام عملیات موفق SAR به تفصیل شرح داده شده است.

با تهیه و تدوین این کتاب، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به عنوان یکی از تدوین‌کنندگان و اشاعه دهنده علوم در مباحث جست‌وجو و نجات دریایی توسط دبیرخانه سازمان بین‌المللی دریانوردی شناخته شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کتاب هماهنگی عملیات جست‌و‌جو و نجات دریایی، سال ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ توسط دبیرخانه سازمان بین‌المللی دریانوردی چاپ و در اختیار ۱۷۵ کشور عضو این سازمان قرار گرفته است.