شناسهٔ خبر: 101636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام حفاری تونل دوم حیران تا پایان سال جاری

خیراله خادمی معاون وزیر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام حفاری تونل دوم حیران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، خیراله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از احداث تونل دوم حیران که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام گرفت، گفت: تا امروز با حفاری ۴۳۳ متر در دهانه سمت آستارا و ۷ متر در دهانه سمت نمین در مجموع ۴۴۰ متر تونل حفاری شده است و حدود ۲۹۰ متر تا بازگشایی در قسمت تاپ تونل باقیست ، که به یاری خدا تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.

وی گفت: کف برداری و لاینینگ و تکمیل جاده های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقیمانده پروژه است.

محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه این بازدید ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته گفت : پروژه تونل شمالی حیران در استان اردبیل ، شهرستان نمین و در محل گردنه حیران واقع شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی تونل شمالی محور اردبیل- آستارا و مسیر اتصال به وضعیت موجود بمنظور کاهش بار ترافیکی تونل موجود طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع می شود.

حیدری گفت: این مسیر از فاصله ۱۱۰۰ متری از تونل موجود حیران از باند دوم جدا شده و با فاصله ۱۵ متری به موازات باند موجود امتداد یافته وارد تونل می گردد. پس از طی تونل به طول ۷۲۷ متر، عملیات احداث مسیر ادامه می یابد و در انتها مسیر اتصالی به طول ۸۱۰ متر به منظور اتصال مجدد به باند دوم احداث خواهد شد.