شناسهٔ خبر: 101654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

بيش از ١٦ هزار واحد مسكونى سهم اداره كل راه و شهرسازى لارستان در طرح جهش توليد مسكن

جلسه شورای مسکن جلسه شوراى مسكن اداره كل راه وشهرسازى لارستان به منظور برنامه‌ریزی، سیاستگذاری اجرائی، نظارت و ایجاد هماهنگی در طرح جهش توليد مسكن به رياست مديركل راه و شهرسازى لارستـان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازى (لارستان)، جلسه شوراى مسكن اداره كل راه وشهرسازى لارستان به منظور برنامه‌ریزی، سیاستگذاری اجرائی، نظارت و ایجاد هماهنگی در طرح جهش توليد مسكن به رياست مديركل راه و شهرسازى لارستـان برگزار شد.

شبانى با بیان اینکه قانون جهش توليد ملی مسكن به همه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است، افزود : تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در اين طرح تعریف و مشخص شده است و همه مدیران مکلف به همکاری جهت تسریع در اجرای آن هستند.

وى تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از وظايف ذاتى اين اداره كل در راستاى اجرای اين طرح دانست و گفت: نیاز است روساى ادارات شهرستان ها کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط در هر شهرستان به رياست فرماندار تشكيل دهند که براى هماهنگى از ظرفیت‌ تمامى دستگاه هاى متولى اين امر در این خصوص استفاده شود.

مديركل راه و شهرسازى لارستان با اشاره اينكه سهم شهر هاى حوزه استحفاظى اين اداره كل در سال اول بيش از ٤ هزار واحد مسكن و در پايان چهار سال بيش از ١٦ هزار واحد مسكونى براى واجدين شرايط است، ادامه داد : از سوى وزارت راه و شهرسازى، ادارات كل موظف شده اند تا پايان دى مـاه اراضى براى دو سال اول اين طرح و تا پايان سال ١٤٠٠ تمامى اراضى چهار ساله براى متقاضيان را تامين كنند. بر اين اساس در طول چهار سال آينده دغدغه ای برای متقاضیان قانون جهش تولید مسکن در زمینه تامین زمین وجود نخواهد داشت چرا كه اگر تعداد متقاضيان واجد شرايط بيشتر از تعداد ظرفيت اعلامى هم باشد، اين اداره كل موظف است تمهیدات لازم در خصوص تامين زمين را با قید فوریت انجام دهد.

شبانى ادامه داد: براى عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد، ابلاغ شده است كه ميزان تسهيلات به هر واحد براى شهرهاى حوزه استحفاظى اين اداره كل مبلغ ٣ ميليارد ريال با نرخ مصوب بانك مركزى خواهد بود.  

وى تصريح كرد : از ١٩ شهر ابلاغى به حوزه استحفاظى اين اداره كل تاكنون فرآيند ثبت نام در ١٦ شهر شامل : لار، گله دار، اهل، خور، لطيفى، وراوى و عماد شهر، اشكنان، جويم، گراش، اوز، خنج، لامرد، بيرم، علامردشت و مهر انجام شده و مردم شريف هر شهر فرصت دارند تا پايان آذر مـاه در اين طرح ثبت نام كنند.

 شبانى در خصوص روش هاى تامين زمين خاطرنشان كرد: کلیه وزارتخانه ها، موسسات و دستگاههای دولتی و همچنین شرکت هایی که صد در صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت می باشد، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چارچوب مکان یابی موضوع ماده (۶)قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷/۲/۲۵ قرار می گیرند (به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست) بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.  

ايشان يادآور شد : ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند پس از اعلام وزارتخانه یادشده ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند. چنانچه دستگاههای موضوع این ماده ظرف دو ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام ننمایند، ادارات ثبت اسناد واملاک موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب یادشده اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر نمایند.