شناسهٔ خبر: 101655 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در دیدار عضو کمیسیون انرژی مجلس با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مطرح شد:

لزوم حمایت از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در امر اجرایی و پژوهشی

دیدار رئیس کمیته نیرو و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز محمد نژاد قاضی محله رئیس کمیته نیرو و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در محل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بازدید از این مجموعه با مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور انجام شد، رهنما به توضیحاتی پیرامون معرفی فعالیت های علمی ، پژوهشی و اجرایی و همچنین ظرفیت های مغفول مانده این پژوهشگاه پرداخت.

از جمله پروژه هایی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت می توان به تهیه اطلس باد در کل کشور، طراحی و راه اندازی سامانه پیش بینی هشدار سریع سیل در کل کشور، طراحی و توسعه اطلس داده های هواشناسی کشور مبتنی بر فناوری عددی و کاربرد آن در مدیریت بهینه زیر ساخت های شبکه انتقال گاز کشور و فعالیت های صورت گرفته در پژوهشکده هواشناسی کشاورزی اشاره کرد.

در این نشست  محمد نژاد ضمن تایید فعالیت های پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به حمایت های بیشتر از این پژوهشگاه در امر پژوهشی و اجرایی و همچنین به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای توسعه اقتصادی کشور اشاره و تاکید کرد.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که اگر نگاه ما به مسائل کشور مبتنی بر علم گرایی باشد کشور مشکلی نخواد داشت عنوان نمود: می بایستی در مجلس و چه در دولت از مجموعه هایی علمی و پژوهشی همانند پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در انتهای این دیدار محمد نژاد به همراه رهنما از ایستگاه هواشناسی مستقر در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بازدید کردند.