شناسهٔ خبر: 101669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تاکید استاندارصورت پذیرفت:

طرح ضربتی پاكسازی و زيبا سازی حريم راه های مازندران

مازندران- پاکسازی در راستای تاکید استاندار مازندران، طرح ضربتي پاكسازی و زيباسازی حريم راه های این استان با جدیت توسط راهداران در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران )،اسماعیل فولادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسيار مهمي درامنيت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگي ايفا کند.

وی به نقش راه به عنوان محور توسعه استان اشاره و خاطر نشان ساخت: با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد در محورهاي ارتباطي مازندران ، بايد حاشيه و حريم راه هاي اين استان سرسبز ، همواره پاك و زيبا باشد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: راهداران پر تلاش اين اداره كل بر اساس ماده 7 آيين نامه حريم راهها مبني بر ريختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختماني روغن موتور و نظاير آن و يا نصب و استقرار تابلو يا هر شي ديگر در راه ها و حريم قانوني آنها در داخل و خارج محدوده ي قانوني شهر ها و همچنين هرگونه عمليات كه موجب اخلال در امر تردد وسايل نقليه مي شود و نيز ايجاد راه دسترسي ممنوع مي باشد ، به انجام وظايف قانوني و سازمانی خود می پردازند.

وی تصریح کرد: زيباسازي و پاكسازي حريم راهها نياز به يك فرهنگ سازي وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين مهم خود را مسئول بدانند.

 فولادی تاکید کرد : حفظ و پاکسازی  حريم راه ، جزء وظایف همگانی است و باید با جديت انجام پذیرد و تمامي مسئولين ذيربط بايد با تمهيدات لازم در خصوص زيباسازي و پاكسازي منظر حريم راه ها كوشا باشند.   

 وی در ادامه برنامه های اجرایی این اداره کل را در خصوص ایمن سازی راه های مواصلاتی استان اینگونه عنوان نمود: احيا و اجراي خط كشي ، اجرا و نصب نيوجرسي بمنظور جداسازي و تفكيك باند در نقاط پرتصادف استان ، بازسازي و نصب انواع علائم ، برنامه ریزی و اجراي عمليات روکش آسفالت و لكه گيري گسترده رويه هاي آسفالتي ، رگلاژ و شانه سازي راه هاي اصلي و فرعي و روستایی  بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد از جمله برنامه های بوده که به طور مستمر در دست اجراست.