شناسهٔ خبر: 101671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها صورت پذیرفت؛

شروع عملیات اجرای روشنایی طولی در محور دلیجان به محلات

روشنایی استان مرکزی پروژه اجرای ۱۶۰۰ متر روشنایی طولی در راستای ارتقای ایمنی راه‌های دو شهرستان دلیجان و محلات کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، علیرضا اختری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شروع عملیات اجرایی احداث سیستم روشنایی طولی در محور دلیجان-محلات خبر داد.

وی افزود: در راستای پاسخ به مطالبات مردمی و تحقق وعده‌ای که داریوش امانی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر خود به استان مرکزی در تابستان سال جاری داده بود، عملیات اجرایی پروژه احداث هزار و ۶۰۰ متر روشنایی طولی در محدوده نیم‌ور به دلیجان شروع شد.

به گفته اختری اجرای این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۸ میلیارد ریال در محدوده شهر سنگ شروع شده و امید آن می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد در راستای ارتقای ایمنی راه‌های شهرستان دلیجان ۶۰۰ متر حفاظ فلزی گاردریل با ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی نقاط پرتگاهی نصب شده است.

آشکارسازی و ایمن سازی پاسگاه پلیس راه دلیجان-اصفهان در قالب تعمیر روشنایی برج نوری، نصب و جانمایی انواع علائم ایمنی و چشم گربه‌ای سولار از دیگر اقداماتی است که به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال به انجام رسیده است.

خط کشی محور دلیجان-اصفهان به طول ۷۰ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت نیز در برنامه‌ این اداره کل قرار دارد که تا پایان آذر ماه با صرف ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا خواهد شد تا کاربران جاده‌ای از بستری ایمن در حوزه استحفاظی راه‌های شهرستان دلیجان برخوردار شوند.

اختری اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در محور دلیجان-محلات اجرای هزار و ۵۰۰ متر گاردریل در محدوده‌ شهر سنگ است که جهت ایمن سازی روشنایی طولی در حال اجرا، با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نصب خواهد شد.