شناسهٔ خبر: 101692 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

حمایت نهادهای بین‌المللی از پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس/ تمدید مهلت ارسال مقالات تا ۱۰ دی‌ماه

خلیج فارس مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور از حمایت نهادهای بین‌المللی از پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس خبر داد.

بهزاد لایقی، مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس گفت: فرصت دریافت مقالات تا ۱۰ دی ماه تمدید و  اعلام نتایج داوری نیز تا ۲۰ دی‌ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای علمی و اجرایی دریایی کشور شامل دانشگاه‌های دریایی شمال و جنوب کشور و نهادهای اجرایی کشور در بخش دریایی اعم از نظامی و تجاری برای حضور در کنفرانس، ارائه مقاله و مشارکت در کارگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

لایقی با اشاره به جذب مشارکت و حمایت بین‌المللی برای این کنفرانس گفت: سه نهاد بین‌المللی یعنی کمیسیون بین‌الدول اقیانوس شناسی، پنل طوفان‌های حاره‌ای اقیانوس هند و کمیته هماهنگی آب و هواشناسی دریای‌خزر حمایت خود را از این کنفرانس اعلام کرده‌اند. همچنین برای اولین بار این کنفرانس بین المللی در وبسایت سازمان جهانی هواشناسی به عنوان یک رویداد بین‌المللی معرفی شده است. 

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور به سیاست‌های مشوق برای جلب مشارکت پژوهشگران در این کنفرانس اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان مشوق به سه مقاله برتر که از طریق فرآیند داوری انتخاب می‌شوند، هزینه اجرای طرح پژوهشی به عنوان طرح زیرمجموعه پژوهشگاه هواشناسی اعطا خواهد شد.

وی افزود: چهار مجله شامل مجله پژوهشی خلیج فارس، مجله مهندسی فراساحل، مجله نیوار و فصل‌نامه پژوهش‌های اقلیمی به صورت شماره ویژه اقدام به چاپ مقالات برتر این کنفرانس خواهند کرد. همچنین حمایت ISC و سیویلیکا نیز برای این کنفرانس اخذ شده و مقالات منتخب بر این اساس رده‌بندی و بایگانی خواهند شد.

بخوانید| پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریامحور برگزار می‌شود

گفتنی است پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با مجوز کمیسیون فرهنگی هیات دولت در تاریخ چهارم و پنجم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری این کنفرانس به صورت مجازی خواهد بود.

شعار این کنفرانس توسعه دریامحور با تمرکز بر سواحل جنوبی کشور است. محققان می‌توانند هر ایده‌ و مقاله‌ای را در زمینه توسعه دریامحور، در حوزه‌های هواشناسی دریایی، اقیانوس‌شناسی، تغییر اقلیم، محیط زیست دریایی، استفاده از منابع زنده و غیر زنده دریا، حمل‌ونقل و اقتصاد دریا، حقوق و جغرافیای سیاسی مربوط به دریا و توسعه گردشگردی به این همایش ارائه دهند.