شناسهٔ خبر: 101737 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه خرم آباد مطرح کرد:

اتمام طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد تا ۲۲ بهمن/ پیش بینی اعتبار برای تکمیل راه‌آهن لرستان/ مشکل تامین زمین در لرستان رفع می‌شود

قاسمی هواپیما وزیر راه و شهر سازی در سفر به استان لرستان از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد بازدید کرد و از اتمام این طرح تا ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح پروژه های راه و شهرسازی استان لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال مدیران ارشد استان و نمایندگان مردم در لرستان قرار گرفت‌. 

وی در بدو ورود از پروژه توسعه فرودگاه خرم‌آباد بازدید کرد. توسعه سطوح پروازی، تطویل باند، توسعه «اپرون»، بهسازی جاده حفاظتی، توسعه ترمینال و احداث ساختمان «پاویون» از جمله بخش‌های طرح توسعه فرودگاه خرم آباد است که ضرورت دارد در این سفر به نتیجه برسد.

قاسمی در فرودگاه خرم‌آباد و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رییس جمهور فردا به استان لرستان سفر می‌کند، گفت: فردا بازدیدهای زیادی انجام شده و برای طرح‌های استان تدابیری پیش‌بینی خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات بزرگی که انتظار می‌رود به انجام برسد، احداث راه آهن است که هم خواسته مردم لرستان و هم یک خواسته ملی است. به همین دلیل اعتباری پیش‌بینی شده که احداث این خط اهن سرعت بگیرد. با پیمانکار نیز جلسه ای داشتیم و قرار شد ظرف ۱۰ روز آینده یک برنامه زمانبندی اجرایی به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود. پیش بینی این است که بین ۳ تا ۴ سال این پروژه به اتمام برسد و دولت نیز منابع مالی آن را تامین خواهد کرد. بنابراین این طرح پس از این سفر سرعت خواهد گرفت. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه غیر از راه‌‌آهن برای توسعه راه‌های استان نیز برنامه‌ریزی شده است، گفت: بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که فردا در جلسه شورای اداری استان توزیع خواهد شد. 

قاسمی سپس به موضوع مسکن اشاره کرد و ادامه داد:  موانعی بر سر راه تامین زمین در استان ارستان وجود دارد که در این سفر برطرف خواهد شد تا طرح نهضت ملی با سرعت پیش برود.

وی افزود: فردا حدود ۷۰۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان کلنگ‌زنی می‌شود. البته این مقدار کم است و  پس از تامین زمین سهمیه واحدهای مسکونی در این استان افزایش خواهد یافت.  

این عضو کابینه سیزدهم با اشاره به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد نیز گفت:  این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند و  حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مورد پروازهای فرودگاه نیز، با خبر شدم که تعداد پروازهای فرودگاه کم است. در این مورد تدبیری خواهیم اندیشید که خواسته مردم را اجرایی کنیم.

قاسمی در انتها با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت راه‌ها گفت: در بودجه ۱۴۰۱ قانونی پیش‌بینی کردیم که با تصویب آن بسیاری از آزادراه‌ها و بزرگراه ها توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد. در واقع سرمایه گذاری در این حوزه را برای بخش خصوصی شیرین و جذاب کردیم.