شناسهٔ خبر: 101743 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرای احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی در لرستان

وزیر وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرای احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مراسمی با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث ۷۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان آغاز شد.

قاسمی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود زمین در استان لرستان گفت: یکی از موضوعات جدی استان تامین زمین است. خوشبختانه دوستان تلاش‌های زیادی کردند و زمین‌هایی که متعلق به مجموعه وزارت راه و شهرسازی است را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دادند.

وی ادامه داد: با این وجود  در خیلی از شهرها زمین نداریم، بنابراین باقی نیاز این طرح از زمین‌های دولتی که در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده است، تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به کمبود زمین در شهر خرم‌آباد گفت: در برخی شهرها برای تامین زمین لازم است از بخش خصوصی استفاده شود. در هر صورت با اقداماتی که انجام شده مشکل زمین حل خواهد شد. اما فکر می‌کنم در مرکز استان باید ایجاد یک شهر جدید در برنامه قرار بگیرد، چراکه در شهر خرم آباد مساله زمین همیشگی است و باقی خواهد ماند.

وی افزود: امروز احداث بیش از۷۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به زودی در قالب مرحله اول طرح نهضت ملی مسکن به عنوان بخشی از ۲ میلیون واحد آغاز خواهد شد. این وظیفه وزارت راه و شهرسازی است و انشاالله در آن موفق خواهد شد.