شناسهٔ خبر: 101749 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش موقت غلظت آلاینده‌ها در تهران به علت وزش باد/ افزایش ابر و بارش پراکنده در شمال و شرق کشور

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش در برخی نقاط کشور و افزایش آلاینده‌ها در مناطق صنعتی در پنج روز آینده خبرداد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۹ آذر و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود. فردا جوی آرام و پایدار در کشور خواهیم داشت. یکشنبه گیلان و مازندران بارش پراکنده خواهند داشت، این شرایط دوشنبه برای استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد و برروی ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

  وی ادامه داد: در پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است و امروز به سبب وزش باد در تهران و کرج به طور موقت از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد و کرمان باد شدید و در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک هم پیش‌بینی شده است. امروز دما در سواحل دریای خزر کاهش خواهد داشت. دوشتبه و سه‌شنبه در نواحی شمال شرق کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

  نقشینه گفت: امروز برای تهران وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا و پس فردا غبار محلی مجددا شکل خواهد گرفت. بیشینه دمای تهران امروز ۱۵ و فردا ۱۳ درجه خواهد شد و کمینه دمای تهران امروز ۸ و فردا صبح به ۵ درجه خواهد رسید.