شناسهٔ خبر: 101752 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد

بررسی راهکارهای شروع عملیات نوسازی محله هرندی

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از محله هرندی تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور بررسی ظرفیت‌ها و راهکارهای نوسازی محله هرندی از این محله بازدید کرد.

در این بازدید که جمعی از مدیران شرکت، معاون وزیر را همراهی می کردند نتایج و دستاوردهای اقدام مشترک دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در محله هرندی با حضور نمایندگان نهادهای متولی ارایه شد. 

آیینی، هدف از این بازدید را بررسی راهکارهای شروع عملیات نوسازی و شناسایی ظرفیت‌های نوسازی محله برشمرد و این که چگونه به بهترین شکل می‌توان کار را پیش برد.

به گفته او باید به زودی جلسه همفکری با پیمانکاران با تجربه محلی، سازمان نوسازی شهرداری تهران و نیز با شهرداری منطقه 12 برگزار شود تا در یک اقدام هماهنگ و با استفاده از ظرفیت‌های طرفین کار با سرعت بیشتری پیش رود.

همچنین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در منازل ساکنان و گفت و گو با آن‌ها از نزدیک درجریان مشکلات و مسایل این محله و ساکنان آن قرار گرفت.

گفتنی است طرح « توسعه و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار» در 2020 محله کم‌برخوردار اجرایی می‌شود. محله هرندی یکی از این محلات است که به پهنه‌ها و بخش‌های مختلف تقسیم شده و در هر پهنه اقدامات اجرایی، خدمات‌رسانی و شناسایی نیازهای ساکنان و خانوارها توسط شهرداران محلی که از جوانان فعال محلی هستند، سازماندهی و اجرا می‌شود.

از سوی دیگر این طرح بر مبنای مشارکت مستقیم و مداوم ساکنان و نیز حضور فعالان محلی در قالب اعتمادسازی و پیگیری مشکلات قرار دارد و تا برطرف شدن کامل مشکلات ادامه خواهد داشت.

در مجموع این طرح با دو رویکرد حمایتی و توانمندسازی اجرا می‌شود که فاز حمایتی مختص رسیدگی به نیازمندان، زنان بدسرپرست و معتادان متجاهر است. رویکرد توانمندسازی نیز  شامل 7 بخش مختلف از جمله بهداشت و درمان، زنان و خانواده، ورزش همگانی و حرفه‌ای، آموزش و اشتغالزایی، امور فرهنگی، کمک‌های اضطراری و عمران و بازسازی محلات می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محله هرندی، محله‌ای با اصالت است که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران واقع شده است و ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه، یکی از مناطق کم برخوردار شهر تهران به شمار می‌آید، چرا که اکثر ساکنان آن از اقشار ضعیف جامعه هستند و عمدتا ۶۰ درصد جمعیت ساکن در این منطقه مستاجر هستند. از این رو نهادهای متولی طی چند سال اخیر بر این محله تمرکز کرده و به دنبال توسعه خدمات و تحول آن هستند.