شناسهٔ خبر: 10178 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر دادگستری مطرح کرد:

دریاخواری در جنوب کشور بیش از شمال آن است / برخورد با پدیده زمین‌خواری

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با تاکید بر نظارت بیشتر بر سواحل جهت جلوگیری از دریاخواری، گفت: حجم دریاخواری و تعدی به حریم سواحل در جنوب کشور بیش از شمال آن بوده که با پیگیری‌های جدی مانع آن خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی پورمحمدی، با اشاره به تاکید وزارت دادگستری برای برخورد با پدیده زمین خواری، دریاخواری و تغییر کاربری اراضی، به خانه ملت گفت: چند سالی است که نسبت به حفاظت از اراضی، منابع طبیعی و تغییر کاربری و صیانت از جنگل ها پیگیری های جدی صورت می گیرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه متاسفانه یک دوره طولانی بی توجهی نسبت به پدیده زمین خواری و سوءاستفاده در موضوع زمین به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کشور وجود داشته است،افزود: علت بی توجهی‌های صورت گرفته به زمین خواری و تخلفات مشابه آن این بوده که ارزش افزوده فوق العاده زیادی در نتیحه تغییر کاربری،تصرف و تجاوز به اراضی ایجاد می شده و افراد طمع می کردند که زمین ها را تغییر کاربری بدهد.

وی ادامه داد:از گذشته شورای حفاظت از بیت المال در داگستری ها و با حضور مقامات اجرایی پیگیر صیانت از دریا،زمین و جنگل ها بوده اما ضعف پیگیری‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود که حال در 2سال گذشته به خصوص دولت فعلی با تشدید نظارت‌ها سعی شده تعدیات به شدت کاهش یافته ولی تصرفات گذشته هنوز از بین نرفته و درخصوص بازپس گیری تصرفات گذشته هنوز موفقیت زیادی نداشته ایم.

پیگیری جدی تعدی به منابع طبیعی در تهران و استان‌های شمالی

پورمحمدی همچنین از پیگیری پرونده های مربوط به تعدی به منابع طبیعی به ویژه در استان‌های شمالی و شهرهای بزرگ چون تهران و برخی دیگر شهرها خبرداد و تصریح کرد: هر نوع تخلفی درخصوص تجاوز به حریم جنگل ها،دریا و زمین های کشاورزی مورد به مورد برگشت داده شده و درحال حاضر تخریب برخی ویلاها و ساختمان‌های ایجاد شده درمناطق حادثه خیزازجمله لواسان تخریب شده است.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری ها، تعدی به منابع طبیعی و موارد این چنینی از موضوعات مهمی است که شورای حل اختلاف و مقامات قضایی پیگیری می کنند.

مانع دریاخواری می شویم

پورمحمدی با تاکید برنظارت بیشتنر بر سواحل جهت جلوگیری از دریاخواری، گفت: در سواحل شمالی کشور ما پیشروی زیادی نداشته ایم اما در سواحل جنوبی کشور پرونده هایی بوده که مطرح شده و در محاکم قضایی در تعقیب است.

وزیر دادگستری ادامه داد: در خصوص دریاخواری در سواحل شمال کشور برخی جاها به عنوان زائده هایی پیش روی داشته که آن هم قابل پیگیری است.

برچسب‌ها:

نظر شما