شناسهٔ خبر: 101790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جاب‍ه‌جایی بیش از ۶ میلیون تن کالا در البرز

اسماعیل امیرزاده معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز گفت: طی هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای البرز، سید اسماعیل امیرزاده، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۶۸۵  هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

وی با اشاره وجود شهرک‌ها، واحدهای صنعتی و کارخانه‌های تولیدی فراوان در استان گفت: بیشترین کالای جابجایی از مبدا استان البرز شامل انواع سیمان، موادغذایی، محصولات کشاورزی و کالاهای فلزی بوده که این کالاها طی ۵۱۳ هزار سفر از مبدا استان البرز جابه‌جا شده است .

این مسئول با بیان اینکه ۶۰ درصد آمارجابه‌جایی کالا از استان البرز مربوط به سیمان است، افزود: در حال حاضر ۸۴ شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا، ۹ هزار و ۵۷۵ نفر راننده و۱۰ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

امیرزاده در بخش دیگری از صبحت‌هایش درباره میانگین عمرناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان توضیح داد و گفت: میانگین عمر ناوگان سبک ۱۵سال، نیمه سنگین ۲۵سال و سنگین ۱۸سال است که در مقایسه با سن فرسودگی ناوگان کشوری در جایگاه معمول اعلام شده قرار داریم.

وی همچنین درباره تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در استان توضیح داد و گفت: در حال حاضر سه مرکز فعال معاینه فنی خودرو در البرز داریم که از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند. معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از این تعداد خودرو ۲۲ هزار و ۹۷۶ در تست معاینه‌های فنی قبول و هفت هزار و ۷۱۵ خودرو نیز مردود شده‌اند.