شناسهٔ خبر: 101849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان خبر داد:

شناسایی بیش از ۲ هزار تن اضافه بار در جاده های خوزستان

اضافه تناژ.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از شناسایی بیش از ۲ هزار تن اضافه بار کامیون ها در محورهای استان در ۸ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  فواد غزیعلی اظهار کرد: مقدار ۲ هزار و ۷۹۴ تن بار بیش از ظرفیت مجاز جابجا شده توسط ۵۶۱ کامیون در ۸ ماه امسال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ‌های مربوطه تخلف کامیون ‌ها را مورد بررسی قرار می دهند، افزود: در ۸ ماه سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۶ تن اضافه بار توسط ۵۸۳ کامیون شناسایی شده بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۱۹ هزار و ۶۲۹ پروانه عبور نیز صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱.۶۲ درصدی را نشان دهد.

غزیعلی ادامه داد: در ۸ ‌ماه امسال تعداد ۵۱ هزار و ۳۵ مراجعه به هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: تعداد ۴۳ هزار و ۴۵۶ خودرو در بررسی‌های صورت گرفته توانستند برگ معاینه فنی را دریافت کنند و ۷ هزار ۵۷۹  خودرو نیز مردود شدند.