شناسهٔ خبر: 101904 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

توافق با ستاد‌کل نیروهای مسلح برای افزایش مسیرهای پروازی/ درآمد شرکت فرودگاه‌ها از‌ پروازهای عبوری‌ کم نمی‌شود‌

امیرمکری مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تشریح بند «ی» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری در سال‌ ۱۴۰۱ کاهش نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در تشریح  بند «ی» تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بیان کرد: با توجه به‌ بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شرکت فرودگاه‌ها که با تأیید سازمان برنامه و بودجه به تصویب مجمع عمومی شرکت رسیده است، درآمدهای شرکت تا سقف ۵۱ هزار میلیارد ریال به عنوان درآمدهای اختصاصی بر اساس برنامه‌های پیشنهادی به عنوان منابع تأمین هزینه‌های سرمایه‌ای و جاری صرف انجام مأموریت‌های شرکت شامل نوسازی سامانه‌های هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصل از ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸۰۰۰ کیلومتر به استناد بند ۳ ماده ۵۳ قانون احکام دائمی توسعه کشور‌ متعلق به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

وی بیان کرد: درآمدهای مذکور در راستای انجام وظایف و مأموریت‌های مصوب و در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ که به تصویب مراجع قانونی رسیده است به مصرف خواهد رسید و امیدواریم با بهبود شرایط هوانوردی دنیا و افزایش آمار سفرهای هوایی و پروازهای عبوری با افزایش مسیرهای پروازی و اقتصادی کردن مسیرهای مذکور درآمدهای شرکت از رقم پیش‌بینی شده نیز فراتر رود.

* توافق با ستاد کل نیروهای مسلح بابت افزایش مسیرهای پروازی مازاد بر ۱۳۲ مسیر موجود

امیرمکری با اشاره به توافقات به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح به منظور کاهش مناطق محدود پروازی فضای کشور و افزایش مسیرهای پروازی مازاد بر ۱۳۲ مسیر موجود با هدف اقتصادی کردن مسیرهای عبور فضای کشور، اظهار امیدواری کرد: با کاهش محدودیت‌های موجود در فضای کشور، درآمدهای ارزی ناشی از ارائه سرویس‌های هوانوردی افزایش یافته و از ظرفیت‌های به وجود آمده، کشور منتفع شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌‌ها ضمن اشاره به اهداف توافق به عمل آمده با ستاد کل نیروهای مسلح شامل ارتقاء امنیت و ایمنی پروازها و جذب بیشتر پروازهای بین المللی عبوری از فضای کشور، بر لزوم بهسازی و ارتقاء سامانه‌های ناوبری‌، ارتباطی و نظارتی از محل منابع حاصل از افزایش در آمدها تاکید کرد.