شناسهٔ خبر: 101911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی

۱۰۳۸ هکتار زمین برای اجری طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای در محدوده تحت پوشش این اداره کل، تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار و ۳۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای میرجاوه، دوست محمد، زهک، گشت، زابل، نوک‌آباد، زاهدان، سراوان، سوران، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره کل تامین شد.پ

وی ادامه داد: این تعداد زمین براساس مصوبات شورای مسکن سیستان و بلوچستان و پیگیری‌های مکرر استاندار محترم و رییس شورای مذکور برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد مسکونی در استان تامین شده تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت شاهد خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه باشیم.

اکبری افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده یکهزار و ۳۸ هکتار زمین تامین شده از سوی این اداره کل نیاز ۲ سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل را پوشش می‌دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سهمیه در نظر گرفته شده سال نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است که این اداره کل فراتر از برنامه، زمین برای ساخت ۴۰ هزار و ۷۲۳ واحد تامین کرده و این روند همچنان برای افق چهار ساله این طرح مهم ملی با قوت ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع اراضی تامین شده از سوی این اداره کل بیش‌از ۱۵۳ هکتار آن برای ساخت هفت هزار و ۹۶۰ واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

اکبری تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشگامان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود ب۸‌طوری که از ۶ آذر جاری قبل از پایان نام‌نویسی متقاضیان ساخت یکهزارو ۷۶واحد مسکونی طرح نهضت مسکن در شهرهای زاهدان و زابل توسط این اداره کل آغاز شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در پی افزایش تقاضا، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۳۰ آذر ماه جاری تمدید شده است گفت: شهروندان سیستان و بلوچستان می‌توانند ثبت‌نام در مرحله نخست نهضت ملی مسکن را در سامانه مربوطه به نشانی https://saman.mrud.ir انجام دهند.