شناسهٔ خبر: 101934 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وقوع تندباد در شرق و جنوب‌شرق/تداوم آلودگی هوا در تهران، کرج، اصفهان و اراک/تهران در ۳ روز آینده غبارآلود است

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی از وقوع تندباد در شرق و جنوب‌شرق خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ آذر و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان‌رضوی بارش‌های پراکنده رخ‌ می‌دهد. سایر مناطق کشور در سه روز آینده جوی آرام و پایدار خواهند داشت که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی همچون تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: امروز و فردا در نواحی شرق و جنوب‌شرق تندباد سبب خیزش گردوخاک می‌شود. همچنین در نواحی شمال‌شرق و شرق، کاهش دما رخ می‌دهد. جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور بارش باران و برف در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می شود.

وی افزود: شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش در مناطق شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، شرق لرستان، کردستان و بلندی‌های البرز و تهران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که می‌تواند سبب جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، باالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شود. احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر ارتفاعات زاگرس نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعداز ظهر فردا و پس‌فردا در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر، بادهای جنوبی سبب افزایش دما می‌شود. تهران طی سه روز آینده آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود است. بیشینه دمای امروز ۱۲ و پس‌فردا به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید. کمینه دما در مهرآباد ۴ و شمیرانات ۲ درجه پیش‌بینی شده است.